Více

Poloviční majitel Primy se definitivně zbavil byznysu v Rusku, vydělal miliardu

Prodej mediálních aktiv, který byl nyní realizován, generoval za prvních devět měsíců letošního roku tržby v přepočtu 2,89 miliardy Kč a provozní zisk 295 milionů Kč.

Poloviční vlastník televize Prima, švédská skupina MTG, se definitivně zbavila svých aktiv v Rusku. Spolu s mezinárodními placenými stanicemi je prodala za 45,5 milionu dolarů, tedy v přepočtu přibližně 1,1 miliardy korun. Ruská část se konkrétně týká mimo jiné prodeje filmových a sportovních kanálů, mezinárodní obchod, pak stanic faktů a filmové televize TV1000. Transakce se pochopitelně nijak nedotýká mezinárodního byznysu, například programů Viasat, které působí i na českém a slovenském trhu.

K TÉMATU: Spolumajitel Primy se stáhne z Ruska, podíl v CTC Media prodá za necelých 5 miliard

Prodej mediálních aktiv, který byl nyní realizován, generoval za prvních devět měsíců letošního roku tržby ve výši 448 milionů švédských korun (2,89 miliardy Kč) a provozní zisk 102 milionů SEK (295 milionů Kč). Ruskou část patřící původně MTG převzala společnost LLC Sinerdzhi, mezinárodní stanice pak firma Baring Vostok. MTG v tiskové zprávě upozornila, že provedení transakce bylo nezbytné kvůli chystaným změnám v ruské legislativě, které nedovolují zahraničním vlastníkům držet více jak 20 % mediálních firem.

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 10. 2015 21:16

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+