No, to je teda dobrý vtip. To je jako bych dal manželce pokutu za neumyté nádobí :-). Kdo to asi zaplatí? Ať tu pokutu zaplatí soudruzi z Parlamentu, kteří udělali chybu, stejně jako penále za předem nasmlouvané a neodvysílané spoty! Myslím, že kdyby se složili všichni, vyjde to jen na pár jindy ulitých nezdaněných náhrad.
H@vna potřebuje peníze, protože už žádné nemá a nemá co vysílat. Sledovanost se propadá na historická minima, Prima si už brousí zuby na trůn, tak se musí Nováci chytnout posledního stébla. Je to vtipná fraška s těma Rumunama :)
V zákoně bylo: "do prvního dne kalendářního měsíce následujícího po dni dokončení přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní vysílání"
což znamená do při dokončení přechodu 11.11. do konce listopadu.
Nechci se tady Novy moc zastávat, protože poslední dobou toho moc koukatelného nevysílá, ale nevím proč tu všichni nadáváte. Z toho, že na ČT nepůjde reklama nebude mít prospěch jen Nova, ale i ostatní. Všichni byste se nejspíš na jejich místě chovali stejně, kdyby vám utíkaly výdělky, přesto, že by ze zákona (i když nedomyšleného, ale platného) neměly. Určitě to nejsou částky v řádu tisíců, protože jinak by se Nova neozvala. Komerčním TV jde hlavně o ty peníze. Lobbingu o zrušení reklamy se zúčastnila i Prima, to že se ještě neozvala je možná jen otázka času...
protože konec digitalizace byl původně (politiky) naplánovaný až na rok 2012? a pořád se upravovalo datum ke kterému dni to tedy opravdu bude? jinak vyjádření Novy je opravdu úsměvné, můžou být rádi, že jim na to politici kývnuly (na ty jejich cíleně zaměřené reportáže) a ten měsíc navíc už by je taky nezabil...je hezké, že politici tak předpokládají, pak se nemají v našem státě ztrácet miliardy :D
Nova zase ukázala tu svoji ironii a co všechno je ochotna udělat, aby poškodila konkurenci.
"CET 21 je proto překvapena, že ČT i po termínu účinnosti novely i nadále zařazuje reklamu a teleshopping do televizního vysílání na kanálech ČT 1 a ČT 24 a umisťuje reklamu na své webové stránky." Asi musí být hodně překvapena, když netušila, že ČT má s reklamou skončit až v listopadu :-)
Průšvihem současný systém, který umožňuje jednotlivým poslancům překládat komplexní pozměňovací návrhy (a to i ve 3. čtení!). Pak prostě vznikají nesmysli, protože to nikdo nemůže předjednat všechny kombinace co tím básník chce říci. Stačilo by to omezit na skupinu poslanců, tak aby se všechny jednotlivosti nejdřív museli předjednat na výborech.
No, ona je otázka od kdy to datum bylo jisté a jak dlouho dopředu se nakupují reklamní časy. Pokud si myslíte, že přijde někdo od Coca-Coly s CD do reklamního oddělení ČT a objedná si odvysílání na "zítra před zprávami", je to trochu naivní. Kampaně se plánují (a reklamní časy závazně rezervují) i několik měsíců dopředu. V tom může být "drobný" problém.
Zákon tak jak platil od roku 2007 do cca 13.10.2011, umožňoval ČT vysílat reklamu na všech okruzích do "do prvního dne kalendářního měsíce následujícího po dni dokončení přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní vysílání". Což dlouho značilo do 30.11.2001. A pak náhle "třesk" a musí to být hned.
Ach jo, kdy konečně ponesou politici odpovědnost (kromě té tzv. "politické") za svá špatná rozhodnutí.
Stanovisko Novy celkem chápu, i když s ním trošku morálně nesouhlasím, ale chyba Novy to není.
I když se na konec/omezení reklamy v ČT těším jak malé dítě, tento způsob provedení mi připadá přinejmenším nešťastný.
Nechci spekulovat nad tím, proč k tomu došlo, proč právě Nova to bonzla a proč RRTV tak koná. Je ale velmi pravděpodobné, že urychlení o pár dnů jen poškodí diváky. Peníze za reklamu v ČT zmizí, stejně se do Novy nedají bleskově předisponovat. Smlouvy jsou již dávno dlouhodobě uzavřené a nelze je měnit ze dne na den. Jen je možné, že ČT (čili koncesionáři) zaplatí tučnou pokutu, nebo do její pokladny nepřitečou plánované finance a to se musí zákonitě projevit negativně někde na programu.
Jen jsem zvědavý, zda také na tuto legislativní chybu náležitě zareaguje Nova a začne posílat slíbené peníze do fondu dříve, než vyplývalo z předchozích plánů?
Jen se musím smát, jak ti "volové" z shituNohy tak bojůjí o konec reklamy. Už se nemůžou dočkat penízků, které se jim pak budou spat do kešeňě. Poslat je někam. Je jasné, že když to přišlo ze dne na den, tak je problém v tom, jak to co nejvhodněji uděla s inzerentama. Rád bych viděl ty chytráky z nohy, co by dělali,, kdyby se jim stalo to samé, jak by řvali, a rumuni by hned podávali žalobu na stát za neochránění investic.
Nechtěl jsem na tohle fórum už nikdy tahat radikální výlevy vůči naší vládě (na jaře jsem byl za to kýmsi zpeskován, že mé vyjadřování patří na Novinky.cz), ale za tento diletantismus nemohou ani české komerční televize, ani Česká televize. Za tohle může jen a pouze "naše" trojkoaliční obludárium podporující "naši" hrůzovládu, kteráž se směle zove vládou všeliké odpovědnosti. Děkuji za plusy i mínusy, za své vyjádření nechať klidně spadne má aura na minimum.