Více

Politici podle šéfa ČT Dvořáka ustrnuli v 90. letech, diváci by měli platit i za internet

„Přehrání na internetu nám dělají 10 až 20 procent celkové sledovanosti,“ konstatoval v rozhovoru pro Hospodářské noviny generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Zákonodárci by do budoucna podle generálního ředitele České televize Petra Dvořáka měli brát větší ohled na internet, který vůči klasickému lineárnímu vysílání získává čím dál tím větší váhu. Dvořák to uvedl v dnešním rozhovoru pro Hospodářské noviny. Bojím se, že pořád vycházejí ze znalosti mediálního prostředí 90. let. Ale to není problém jen České republiky, je to problém celé Evropy. V Evropě teď vzniká nová audiovizuální směrnice, která by měla tyhle věci řešit, konstatoval Dvořák. Podle pesimistických odhadů by se podle jeho slov měla situace změnit do pěti let.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Po Dvořákovi zasedne ve vysílací unii EBU i programový šéf České televize Fridrich

Natáčíme seriál a víme, že když ho natočíme a odvysíláme v televizi, tak ho následně můžeme dát do iVysílání a diváci se k němu mohou vracet. Tato přehrání nám dělají 10 až 20 procent celkové sledovanosti, upřesnil generální ředitel České televize. Petr Dvořák by si dokonce dokázal představit, že za minimální náklady by veřejnoprávní médium dokázalo udělat obsah speciálně pro internet. Jednou z možností je nabídnout ve virtuálním prostoru podle jeho slov i takzvané alternativní konce některých filmů či seriálů. Vzrůstající trend sledování televize je u mobilních zařízení – telefonů a tabletů.

CIF16

ČTĚTE TAKÉ: Šéf Rady ČT: Dvořáka není třeba odvolávat, k žádnému závažnému pochybení nedošlo

Ideální by bylo, kdyby za televizi, ať už v lineární, či nelineární podobě, platil do budoucna každý. Modelů je v Evropě hodně. Jeden funguje v Německu, kde platí každá domácnost bez ohledu na vlastnictví televize, ale je tam řada úlev pro nízkopříjmové skupiny a pro ty, kteří televizi nesledují. Ve Finsku to funguje tak, že televizní poplatek je tvořen jako určité procento daně z příjmu, přiblížil v rozhovoru pro Hospodářské noviny Dvořák. Česká televize v současné době provozuje šest kanálů. Posledními dvěma stanicemi, které odstartovaly před dvěma lety, jsou dětské Déčko a kulturní ČT art.

30 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 7. 2015 11:21

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+