Více

Pohltí software televize již v letošním roce?

Co se stane, když Apple v televizním světě zopakuje stejnou revoluci jako s iPhonem u mobilů? Na to nechtějí světoví výrobci televizorů raději ani pomyslet.

Každoročně se v Las Vegas pořádá mezinárodní veletrh spotřebitelských technologií Consumer Electronics Show (CES). Ročník 2015 představil nové technologie a přiblížil trendy, které budou formovat televizní trh v letošním roce i ve vzdálenější budoucnosti. Významnou roli hrají operační systémy TV - nebo software - a jejich vzájemná bitva.

Každý má nový operační systém

V posledních sedmi nebo osmi letech jsme stále svědky boje dvou největších konkurentů - Applu a Googlu - jež ovládají mobilní krajinu s operačními systémy iOS a Android. Microsoft Windows se tak ocitá na postranní čáře. Každý výrobce používá relativně jednoduchý a uzavřený operační systém. Čáru přes rozpočet a vývoj však udělal iPhone, který se objevil a odstartoval skutečnou hospodářskou soutěž, v jejímž důsledku se většina dalších výrobců starého paradigmatu naprosto propadla dolů a zmizela ze světa.

Na televizním trhu se rychle blížíme ke konci první etapy. Televizní operační systémy se blíží k tzv. "iPhone okamžiku", kdy se OS stávají mnohem vyspělejší a schopné a kdy jsou znovu stanovována pravidla nové soutěže. Každý výrobce televizního software nyní připouští, že jejich první pokus byl pouhým neúspěšným experimentem. V televizních odvětvích by byly všechny tyto pokusy prováděny in-house a nikdy by nebyly prezentovány na veřejnosti, ale technologický průmysl je jiný.

CES 2015 ukázal, že rok 2015 bude znamenat první rok v další, druhé fázi vývoje televizních operačních systémů. Každý hlavní výrobce televizí uznává, že první neúspěšný pokus bude mít za následek přechod na nový operační systém.

 



Rok 2015 bude tedy vypadat takto:

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+