Více

Leoš Pohl: CDG utratil za pět let experimentování 100 milionů korun

Czech Digital Group (CDG) investoval do pětiletého experimentu DVB-T přes sto milionů korun a uvítal by brzké zahájení řádného digitálního vysílání. Podle našich průzkumů si za dobu zkušebního vysílání prodalo jen v Praze šedesát pět tisíc set-top-boxů, prohlásil na dnešním semináři o digitalizaci v Senátu předseda představenstva CDG Leoš Pohl. Tyto set-top-boxy jsou převážně u individuálních příjemců, domácností se společnými anténami a u kabelových rozvodů. Podle Leoše Pohla je na trhu celá řada přijímačů od jednoduchých set-top-boxů přes integrované televizory po PC s digitálním tunerem. Za problém považuje sociální dopad, který čeká domácnosti v souvislosti s vypínáním analogového vysílání, protože většina přijímá televizní vysílání právě přes analogové vysílače. Stát by měl tyto dopady předvídat, míní Leoš Pohl, podle něhož proces digitalizace příliš ovlivňují lobbistické tlaky různých skupin a špatná legislativa. Zákon o elektronických komunikacích spustil vůz, který se řítí nekoordinovaně z kopce a dá se říct, že kdo se mu postaví, toho přejede.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+