Více

Podnikatel.cz opět otvírá kauzu vymáhání koncesionářských poplatků

DOPLNĚNO O VYJÁDŘENÍ ČESKÉ TELEVIZE Advokátní kancelář Dalibora Kalcsa opět vyzývá živnostníky k zaplacení koncesionářských poplatků. Jde o stejnou společnost, která si odnesla ostudu z loňského vymáhání Českou televizí, kdy byli obesílání i ti, kteří veřejnoprávnímu médiu vůbec nedlužili. Podrobnosti přináší v dnešním článku náš sesterský server Podnikatel.cz. Podoba dopisu, kterou podle něj nyní živnostníci dostávají, je z velké části identická.

Navíc pro kontrolu údajů doporučuje internetovou stránku, která je však v podstatě nefunkční. Kalcso se brání tím, že stránky spravuje Česká televize a že údaje o neplatičích mu dodává vyhledávací firma Verbis. Ta přitom po loňském skandálu měla zajistit bezproblémový chod vyhledávání, když v létě nahradila společnost BSP Lawyer Partners, uvádí Podnikatel.cz. Česká televize podle tiskového mluvčího Ladislava Štichy jakékoliv pochybení odmítá.

Dopis, který dostávají živnostníci nyní, je sice méně razantní, ale opět hrozí, že pokud nebude dluh uhrazen, může dojít k vymáhání soudní cestou. Obsah dopisu, který má web k dispozici, je zveřejněn zde. Od pana Kalcsa jsem obdržel dva dopisy, jednou s adresou na provozovnu a podruhé na adresu bytu. Na obě adresy mám přitom doklady o placení televizních poplatků formou SIPO, uvedl např. Josef Pošta, jehož tvrzení podpořil v diskusi také další čtenář.

Bližší podrobnosti o kauze, kterou opět otvírá server Podnikatel.cz, si můžete přečíst na tomto odkazu.

DOPLNĚNO: Česká televize se důrazně ohradila proti tvrzení našeho sesterského webu Podnikatel.cz a dokonce označila celý článek za pomluvu. Josef Pošta, který se v článku vyjadřuje, je podle veřejnoprávní TV prokazatelným neplatičem. Tvrzení Pošty je pak podle mluvčího Ladislava Štichy, mluvčího média, mylné již v tom, že právnické osoby nemohou platit koncesionářské poplatky přes SIPO.

Přístup redakce serveru Podnikatel.cz je naprosto nepřijatelný a neprofesionální. Článek vychází z tvrzení jediného zdroje, kterému autor či autoři dávají automaticky za pravdu. Přesto, že je citován jediný podnikatel, uvádí ve svém tiskovém sdělení ČT. O předpojatosti svědčí i uveřejněná anketa, Kdo za situaci může?, dodává ČT. Veřejnoprávní televize požaduje okamžité stažení textu, který dle jejího vyjádření poškozuje dobré jméno České televize a je možné ho považovat za pomluvu.

Z MINULOSTI:
Aféra s dopisem ČT je dílem firmy, která už zklamala na Slovensku
Podnikatel.cz přinesl další novinky ohledně poplatkového skandálu ČT
Česká televize vypověděla smlouvu firmě, která hledala neplatiče

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 12. 2009 17:07

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+