Více

Podíl Novy za minulý týden klesl hluboko pod 40 procent

Podíl televize Nova na sledovanosti za uplynulý týden klesl na hodnoty, které jsou srovnatelné s prvními dvěma týdny přímé konkurence Televizních novin se Zprávami TV Prima z letošního února. V celodenním průměru Novu sledovalo 36,77 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u obrazovky. Předminulý týden to bylo o 1,77 procentního bodu více, a i tento výsledek lze považovat za spíše podprůměrný.

SROVNÁNÍ: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za letošní rok

Kýžené čtyřicetiprocentní hranice podílu na trhu Nova minulý týden nedosáhla ani v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin, kdy ji v průměru sledovalo 39,64 procenta dospělých diváků. To je o 1,35 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Polepšila si naopak televize Prima, na které finišovalo fotbalové Euro. V celodenních číslech dosáhla podílu 19,15 procenta (o 0,6 procentního bodu více než předminulý týden) a v prime time 19,78 procenta (nárůst dokonce o 2,6 procentní­ho bodu).

Zároveň klesal zájem diváků o první program České televize. Podíl ČT 1 na celodenní sledovanosti dosáhl 21,92 procenta, což znamená oproti minulým výsledkům pokles o 1,16 procentního bodu. V prime time ČT 1 upřednostňovalo 24,22 procenta dospělých diváků (pokles o 1,86 procentního bodu). Naopak si polepšila ČT 2 s celodenním podílem 6,73 procenta (minule 5,75) a večerním 5,17 procenta (minule 4,14).

Z hlediska celodenní sledovanosti mírně rostl zájem o malé kabelové a satelitní televize. Jejich podíl minulý týden vzrostl o 0,14 procentního bodu na 12,15 procenta. V hlavním vysílacím čase ale tyto stanice zaznamenaly mírný pokles podílu na trhu z 9,25 na 9,15 procenta.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+