Více

Podíl malých televizí na divácích se minulý týden přiblížil 17 procentům

UVNITŘ GRAF A TABULKA Neobvyklý nárůst zájmu diváků zažívají v těchto týdnech malé kabelové a satelitní televize. Minulý týden jim dávalo přednost v průměru 16,76 procenta diváků, kteří zrovna sledovali televizi. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl malých televizí sice klesl na 13,72 procenta, ale i ten je rekordní. Číslo zahrnuje i programy ČT 4 Sport, ČT 24 a Nova Cinema, jejichž sledovanost se měří také samostatně.

GRAF: Podíl českých televizí na sledovanosti ve 30. týdnu 2008 (PDF, 23kB)

Televize Nova minulý týden klesla v celodenním podílu na divácích starších patnácti let na 35,12 procenta, což je druhý nejhorší výsledek za letošní rok. Oproti předchozímu týdnu jde o pokles o 0,38 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase podíl Novy stoupnul na 38,67 procenta. Naopak se dařilo filmovému kanálu Nova Cinema, který celodenním podílem na trhu ve výši 0,47 procenta dosáhl svého rekordu za dobu, co ho měří peoplemetry. V prime time upřednostňovalo Novu Cinema 0,37 procenta dospělých diváků.

Podíl televize Prima na divácích minulý týden mírně stoupnul z 19,60 na 19,74 procenta. V hlavním vysílacím čase pak Prima oproti celodenním výsledkům mírně ztrácela: dosáhla podílu 19,43 procenta.

První program České televize zaznamenal v uplynulém týdnu propad v celodenním podílu na publiku o 0,55 procentního bodu na 21,45 procenta. Ve večerních časech ale podíl ČT 1 vystoupal na 22,91 procenta. Program ČT 2 minulý týden dosáhl celodenního podílu na sledovanosti ve výši 6,93 procenta, což je o 0,12 procentního bodu více než v předchozím týdnu. V prime time upřednostňovalo ČT 2 méně diváků, pouze 5,27 procenta z těch, kteří trávili čas před televizní obrazovkou.

TABULKA: Týdenní výsledky českých televizí za celý rok 2008

Mimořádně se daří dvěma digitálním programům České televize. Kanál ČT 4 Sport si vylepšil celodenní podíl na sledovanosti z 0,90 na 0,92 procenta, a v hlavním vysílacím čase se jeho podíl na publiku dokonce přehoupnul přes hranici jednoho procenta: na 1,01 procenta. Zpravodajský kanál ČT 24 si minulý týden zachoval stejný podíl na celodenní sledovanosti jako při předchozím měření, 1,37 procenta. V hlavním vysílacím čase zájem o ČT 24 mírně klesnul na 1,09 procenta diváků starších patnácti let.

Malé satelitní a kabelové televize bez tematických kanálů ČT a Novy (s výjimkou Galaxie sport, která je začleněna do kolonky „ostatní televize“ a její sledovanost není měřena zvlášť), dosáhly průměrného denního podílu na sledovanosti ve výši 14,00 procenta. V prime time si tyto programy udržely více než desetiprocentní podíl na publiku: 11,25 procenta.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+