Více

Po Nově zdraží reklamní časy pro příští rok i Prima: o 19 až 24 procent

Televize Prima oznámila, že pro příští rok počítá se zdražením reklamních časů o 19 až 24 procent. Informace přichází zhruba týden poté, co dvacetiprocentní zdržení oznámila také televize Nova. Podle deníku E15 se Prima snaží zdražováním bojovat s dlouhodobě klesajícími hospodářskými výsledky.

V pololetí 2008 sice zvýšila tržby o čtvrtinu na 508 milionů švédských korun, provozní zisk jí za stejné období klesl o 28,4 procenta na 63 milionů švédských korun. Její podíl na trhu se v druhém čtvrtletí 2008 nepatrně zvýšil o 0,3 procenta na 20,8 procenta. V meziročním srovnání však poklesl o 1,1 procenta, píše list.

Zdražování reklamy Prima vyváží změnami v obchodním modelu. Největší změnou je asi diferencovaný přístup ke klientům, stanovení jasných priorit a na to navázaných cenových pobídek. Chceme, aby Prima byla otevřená inzerci všech klientům, nejen těch velkých. Naším cílem je za použití některých nových nástrojů dosáhnout větší vyváženosti na trhu mezi největšími konkurenty, cituje E15 mluvčí Primy Janu Kocovou.

Podle Martina Konráda, obchodního ředitele Primy, je skokové zdražení reklamy logickým krokem, protože televize chce využít posledního roku, kdy nebude na trhu větší konkurence. Rok 2009 bude posledním, kdy se budou o reklamní investice ucházet pouze dvě komerční televize. Proto to zdražení, řekl Konrád týdeníku Marketing & Media.

Prima se rozhodla správně. Udělala odvážný krok, který může vyjít. Druhá komerční televize vsadila na to, že bude mít příští rok dobrou sledovanost a že tu ještě nebude existovat alternativní televizní nabídka, souhlasí v deníku E15 Štěpán Wolde, mediální analytik agentury Media One.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 10. 2008 17:11

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+