na druhou stranu se da velmi predpokladat, ze zakanznik nebude volat do digi TV, ale do firmy co mu to namontuje. Protoze pro zakaznika to bude "spatne namontovane, proto to nehraje" ... montazni firma bude muset dokazat, ze je spatny pristroj a neni to spatnou instalaci, ne zakaznik ...
myslis, ze predavacim protokolem konci pravo na zaruku? Ja si to nemyslim ... to ze je to blbe namontovane nemusi byt nijak patrne ... kdyz napriklad nedotahnes srouby od drzaku na parabolu, tak se vlivem vetru parabola muze pohnout a pak je signal pryc ... myslis, ze to nejaky predavaci protokol resi? Ani nahodou, zakaznik je v pravu ... at si nekdo nemysli, ze kdyz neco namontuje, ze neruci za svoji praci ... ruci.
Jenže jsou i lidé, kteří neslyší pouze na peníze. Je jasné, že pokud VY něco instalujete, budete VY ten první, na koho se zákazník obrátí při potížích. Nainstalovat někomu něco takového jako je DigiTV se rovná dobrovolnému upsání se problémům.
Navíc, stále existují lidé, kteří prostě nebudou prodávat šmejdy (ať už výrobky nebo služby), ač by jim to slušně vynášelo. Prostě mají svůj kvalitativní standard, a nekvalitní anténu, přijímač, parabolu a nebo službu si "na triko" nevezmou.
To, že většina to dělá, a prodává nekvalitní produkty, neznamená, že jsou takoví všichni.
Má to ale několik nedostatků - jednak běžný uživatel vůbec nemusí umět identifikovat závadu (takže jakési posílání přijímače je mimo mísu) a druhak to není jeho starost, protože pokud mu to instalovala sama firma Digi a zařízení je jejím majetkem, tak je to jen a pouze na nich, aby zjednali nápravu.
Nepraštil jste se do hlavy? To fakt prezentujete jako výhodu? Že za provozovatele a majitele zařízení (firma Digi) děláte na vlastní náklady a ve vlastním čase to, co by měl dělat on? Ale jo, pořád je ještě hodně lidí tak hloupých, aby dělali něco za někoho, za vlastní...
Já myslím, že to je krok vpřed, alespoň pro montážní firmy, protože montážník neponese záruky za zařízení ani mizerný servis, ale jen za svoji práci, za kterou taky dostane rovnou a patřičně zaplaceno. Ovšem jak bude zákazník pak honit Digi při poruchách zařízení to teda netuším.
Možnost samoinstalace existuje už od doby, co sem v roce 2006 firma Digi přišla (dokonce na to byla i položka v předávacím protokolu) a jediná věc proč se to nevyužívalo je to, že v takovém případě musel dealer vypsat smlouvu, vydat zařízení a neměl z toho ani korunu (nulová provize), takže logicky si tu montáž napsal, i když ani nehnul prstem.
Hmm a kdyz rekne ze ne? Budes se soudit? No, muzes...
Krome toho, instalaci Digi zakaznik neplatil, ne? Montaznika si objednala a platila Digi TV, takze domahat se zaruky na nem by mohla zase jen ona.
tak tady byla rec o samoinstalacnim balicku ... a ty si na instalaci zjednas montazni firmu, takze za funkcnost ruci montazni firma ... digiTV bude rucit jen za funkcnost pristroje ... a pokud nepojede, tak se budes obracet na firmu co sis zjednal na montaz ... teprve pokud bude problem v pristroji (a to ti bude muset dokazat montaznicka firma, ze neni chyba v montazi), tak pak se teprve budes obracet na digiTV s reklamaci pristroje.
Je pravda že jsem toto dilema taky řešil,protože se mi líbilo tehdá ta nabídka za 260,- od Digi a nebo Skylink Multi myslím 222,- a tak jsem nevěděl pro co se rozhodnout,tak jsem šel tradičně přes kvalitu obrazu a zvuku u obou platforem a David mi jasně doporučil Skylink,který má jednoznačně lepší kvalitu přenášených TV,než nějaká Digi . . . a to pro mně rozhodlo...kvalita na prvním místě,když už něco zaplatím,tak ať to funguje ku prospěchu,a ne ku vzteku a hněvu...jak Tomáš Baťa říkal:Nejsem tak bohatý,abych si kupoval levné věci ;DDD
Přesně tak.Ti co si to zvládli namontovat sami a nechtělo se jim čekat půl roku i více než na ně příjde řada v pořadníku, se raději dohodli s montážní firmou,vyzvedli si komplet a firmě podepsali jejich instalaci
Mně tedy DigiTV v žaludku neleží, ale když už dlouhou dobu tady čtu ty nářky na tohoto poskytovatele, jeho distribuční síť a servis, je samoinstalace jen jednou z distribučních variant. Již v titulku je uvedeno "NABÍZÍ". Tedy nevnucuje. Nejen pro ty mistry světa, kteří tady DigiTV kritizují a všechno ví a umí lépe, je to příležitost, jak věc řešit podle jejich gusta. Nevím tedy, zda ti, co jsou schopni využít nabídky samoinstalace jsou opravdu hloupí, nebo naopak velmi chytří, že to zvládnou i svépomocí a nemusí čekat bůhvíjak dlouho, až jim to někdo za vymyšlené příplatky stejně nenainstaluje správně. :-)
To ovšem jasně vypovídá o tom, co za poskytovatele to je, a že se mu radši obloukem vyhnout, když neumí klientům ani zajistit kvalitně nainstalované zařízení a v přiměřené lhůtě od objednání :-(((
ale montáž je služba a na tu se snad nevztahuje záruka :D to by bylo stejné jako chtít záruku na vlasy od kadeřníka :D navíc u Digi a jejich plastových držáků je normální, že díky silnému větru se parabola pohne a nevím proč by za nekvalitní montážní (samoinstalační) materiál měla vést záruku druhá firma :)
Sice hezká diskuse, ale zcela a úplně všichni při ní učinili to, že zcela zapomněli na historii. Takže já to s dovolením shrnu a sečtu:
1) Digi TV ještě před EMU, když přišlo na slovenský a český trh bylo známé a vyhlášené, že odmítá platit montážníkům za odvedenou práci. Proto byla nechuť je montovat od pradávna, tedy samého začátku. Nyní, když tedy EMU skončilo a oni mají dá se říci renesanci, žádný montážník pokud netrpí sebedestrukčními sklony, je montovat nebude. Takže samozřejmě toto je elegantní řešení, jak se montážníkům vyhnout a urvat si alespoň kousek z digitálního koláče, který po ukončení EMU a pomalém zavádění DVB-T vznikl. Je to tedy východisko z nouze.
2) Samoinstalační balíčky mělo i UPC Direct a to z jiného důvodu. Byli totiž v určité době, zcela oprávněně napadáni, že používají lživou reklamu. Totiž oni nabízeli. Zdarma doručíme parabolu, přijímač, LNB a kartu a po té budete platit měsíční pronájem. Nic se tam nehovořilo o nějaké montáži. A lidé byli právem roztrpčeni a nasraní, když najednou se přihrnula jakási montážní firma a za instalaci schrábla nemalý peníz. Proto UPC Direct přistoupilo také k těmto samoinstalačním balíčkům a nabídlo svým zákazníkům, že si to mohou instalovat sami. Bohužel nutno říci, že od těchto samoinstalačních balíčků asi po dvou letech opět upustili, protože se to v praxi neosvědčilo. Tedy zákazníci volali na centrum daleko častěji, že nejde to nebo ono a když přijel technik, zjistil, že příčinou je špatně nastavená parabola. Takže pokus to byl dobrý, ale nezdařil se a od té doby je zase součástí záruky renomovaný štempl, tedy potvrzení o montáži k tomu určenou firmou.
3) Zajímavé ovšem je, že nejvíce se zde daří Sky Link a CS link, kteří se montážními firmami nezabývají a prodávají defakto jen karty. Tedy kdo to dá do jakého přijímače, zda si to udělá sám nebo mu to instaluje soused, zda bude mít motor a kam si s ním bude točit nebo multifocus nebo monoblock a co jak bude mít, je jim úplně jedno. A zdá se, že tento přístup ke svobodě, tedy zcela otevřený způsob, udělej si to, jak chceš nebo si to zaplať komu chceš, zde především vyhrává a má zákazníky. A přes všechna rizika, která to s sebou nese. Že tedy po té jim volají na centrum, že jim karta nejde v tom a tom modulu, potom zase jiní že jim ten a ten modul nejde v tom a tom přijímači atd. atd. Ale zdá se, že svoboda a ta možnost. Já si vyberu. Já to chci mít v téhle barvě aby mi to šlo k barvě obyváku, já to chci mít v téhle velikosti aby se mi to vešlo do stěny. A já chci aby to umělo to nebo to / HD,HDD,USB atd./. Zde vítězí. A tak je to také v pořádku.
Takže to bylo jen takové shrnutí o tom, že Digi TV nejsou jediní.
Prečo je ochotných málo? Myslím že ak si za inštaláciu zaplatím ako klient, tak by bolo ochotných veľa - jemu by malo byť absolútne jedno, na aký satelit a frekvencie parabolu nastavuje, pokiaľ rozmery paraboly a geografická poloha umožňujú príjem.
Dneska po komunikaci mezi mechanikem a majitelem DIGI TV i na opravu přístrojů používá se PPL .Zjistím , že 120 km ode mne mechanik má přístroj na opravu domluvíme se a proběhne výměna.Jsem rád že to takhle funguje urychlí to plno věcí a zbytečných nervů.
O novince (znouzectnosti) DIGI TV jsem dnes informoval Lukáše já. Bylo to na základě idnešní nformace jednoho známého, který se s tím pochlubil. Původně volal na zákaznickou linku DIGI TV a chtěl se jen zaregistrovat. Operátorka mu ale nabídla tuto variantu (zaslat samoinstalační soupravu), protože v naší lokalitě je pouze jeden dealer (v Plzni pro celý plzeňský kraj). Osobně jsem dělal také dealera pro tuto společnost a nainstaloval jsem cca bez mála 200 zákazníků, ale stačilo - děkuji u nikdy více (problémy absolutně nevstřícné firmy, která hledí pouze zisku a dealer včetně abonenta je jim u pr.dele) Chtěl jsem jen říct, že se domnívám, že velmi malé procento těchto zákazníků (samoinstalační balíček)si pozve někoho erudovaného na pomoc. Každý dělá haura, že to nastaví sám. Opak je mnohdy pravdou, ale i při potížích nezavolají sat.technika, ale souseda Frantu, protože ten je možná chytřejší a šikovnější. Prostě ať se pak takový "rychloabonent" nediví, že mu bude vypadávat obraz (o nějakém nastavení scew u konvertoru asi těžko bude vědět, atd.) Kdo chce kam, pomozme mu tam. Tím, že DIGI TV přistoupila na samoinstalaci si zadělala sama na průser, ale jak je znám, oni to řešit stejně nebudou....Mě, když tedy začne bolet zub, tak si ho vrtat sám rozhodně nebudu a zajdu k zubaři. Pro spoustu lidí to neplatí, půjdou do dílny hledat příslušnej tenkej vrták....