Hlavní navigace

Petr Dvořák zveřejnil kandidátský projekt na ředitele České televize

26. 8. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
26. 8. 2011

CELÝ PROJEKT UVNITŘ Projekt, s nímž kandiduje na generálního ředitele České televize, rozeslal ve čtvrtek novinářům bývalý generální ředitel televize Nova Petr Dvořák. Vzhledem k tomu, že jsem dal Radě ČT oficiální souhlas ke zveřejnění mého kandidátského projektu, který jsem podal jako součást přihlášky do výběrového řízení na pozici generálního ředitele ČT, posílám vám pro informaci jeho kopii, napsal Dvořák v průvodním e-mailu. Na dotaz serveru DigiZone.cz, zda lze tento projekt zveřejnit, bývalý šéf Novy souhlasil.

DOKUMENT: Kandidátský projekt Petra Dvořáka na generálního ředitele České televize (PDF, 233 kB)

Desetistránkový dokument je psaný ve stejném fontu jako oficiální dokumenty nebo tiskové zprávy ČT a obsahuje i korporátní logo veřejnoprávní televize. Petr Dvořák jej nazval „KROK do digitální budoucnosti – Česká televize 2012 – 2017“, přičemž výraz KROK definuje jako zkratku slov Kvalita, Respekt, Odvaha a Kreativita. Bývalý šéf Novy v projektu navrhuje sloučit funkci ředitele programu ČT 1 s obnovenou funkcí programového ředitele celé České televize a do konce příštího roku spustit pátý program, dětský kanál ČT 3.

K TÉMATU: Petr Dvořák slibuje České televizi pátý program. Už příští rok

Hodlám navrhnout Radě ČT zřízení nového nízkorozpočtového terestrického kanálu ČT 3, zaměřeného na oblast pořadů pro děti a vzdělávacích pořadů, který by se měl financovat z dosažených úspor a který by měl zahájit vysílání nejpozději do konce roku 2012, pokud to technické možnosti dovolí, píše v projektu Dvořák. Celkové investiční náklady na spuštění tohoto kanálu by neměly přesáhnout 35–45 mil. Kč, roční provozní náklady odhaduji na 120 mil. Kč, dodává.

KOMENTÁŘ: Vyvolený Petr Dvořák aneb jak se dělá favorit na ředitele České televize

Na programu ČT 1 chce Dvořák posílit zpravodajské pořady a posílit novinářský a editorský tým hlavní zpravodajské relace Události. Do kompetence ředitele zpravodajství chci vrátit jak oblast aktuální publicistiky, tak i oblast produkce zpravodajských pořadů, aby se zpravodajství dokázalo flexibilně přizpůsobovat situaci ve společnosti, pokračuje Dvořák. Zároveň hodlá předefinovat zaměření a strategii sportovního kanálu ČT 4. V oblasti nákupu práv a vysílání komerčních typů sportů chci provést revizi, být velmi zdrženlivý, osobně prověřovat všechny budoucí obchody a schvalovat jen ty extrémně výhodné, vysvětluje.

ČTĚTE TAKÉ: Jiří Janeček nepřímo podpořil Petra Dvořáka, ale i kandidáty zevnitř ČT

BRAND24

Dvořák chce výrazně posílit marketingové oddělení ČT a překvapil návrhem návratu ke starému typu loga. Plánuji zároveň významné´posílení zvláště v oblasti výzkumu, redefinici grafické tváře České televize včetně návratu k využití původního klasického loga televize a nastavení nové zvukové a hudební složky používaných předělů a vnitřní grafiky, píše bývalý šéf Novy. Dvořák v projektu rovněž podporuje stavbu nového televizního studia v Brně a vznik několika dalších menších studií v krajských městech.

Po vzoru studia v Olomouci chci hledat možnosti zřízení nákladově nenáročných regionálních center v dalších regionech České republiky, jako například v Plzni, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Jihlavě, píše konkrétně Dvořák. Bývalý ředitel televize Nova chce také v příštích dvou až třech letech snížit o sedm až deset procent režijní náklady ČT a o čtyři až šest procent osobní náklady. O pět procent by se měly snížit průměrné hodinové náklady na výrobu vlastní tvorby.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).