Více

Petr Dvořák v poločase: co se mu povedlo s ČT, a na čem ještě musí zapracovat?

Českou televizi řídí tři roky, další tři mu zbývají do konce prvního mandátu. V čem se liší Dvořákova ČT od Janečkovy a nakolik se současný šéf dokázal oprostit od „nováckého“ stylu?

Neodkladně k řešení: Události

Minulý týden to byly tři roky, co Petr Dvořák podal oficiální přihlášku do konkurzu na generálního ředitele České televize. Koncem září 2011 ve výběrovém řízení zvítězil a 1. října téhož roku usedl do křesla šéfa Kavčích hor. Nyní má tedy za sebou polovinu šestiletého mandátu, což je ideální čas na zhodnocení jeho dosavadní práce. Co vlastně Petr Dvořák před těmi třemi lety sliboval a jak to nakonec dopadlo? Vezměme si jeho kandidátský projekt a porovnejme s realitou. Pamětníci si jistě vzpomenou, že Dvořákovu kandidaturu provázelo několik mediálně atraktivních témat, mezi nimiž vyčnívala myšlenka samostatného dětského kanálu a proměna hlavní zpravodajské relace Události.

Události Dvořák kritizoval opakovaně, v kandidátském projektu o nich dokonce napsal, že jsou „základním problémem k řešení v nejbližší době“, což se odrazilo ještě na sklonku roku 2011 v prodlužování stopáže reportáží a změně výběru témat. Největší změna ale nastala v dubnu 2012, kdy Události dostaly zcela novou grafickou i obsahovou podobu od týmu Alana Záruby (nyní kreativní ředitel Novy, který stojí za současným vizuálem Televizních novin). Z reálného studia přešly do virtuálního a po letech z nich zmizeli moderátoři Bohumil Klepetko, Josef Maršál, Roman Pistorius a Iveta Toušlová. Později je následovala i Jolana Voldánová, takže z původní šestice zbyla jen Marcela Augustová. Přišly mladší, hezčí tváře – a také poněkud komerčnější pojetí zpráv.

 

Foto: archiv DigiZone.cz

Pamatujete? Ještě před třemi lety vypadaly Události ČT takto.

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+