Více

Petr Dvořák: Není to tak, že bychom chtěli digitalizaci zdržovat

Generální ředitel televize Nova Petr Dvořák se v dnešních Hospodářských novinách vyjádřil k plánům nesledovanější české stanice pro internet i k přechodu na zemské digitální vysílání. Dlouhodobě mě nejvíc štve přístup státu k nám v oblasti digitalizace, řekl Dvořák pro HN. Šéf Novy připojil i několik vět k tématu Technického plánu přechodu zemského analogového na zemské digitální televizní vysílání (TPP) Českého telekomunikačního úřadu, který je momentálně v připomínkovém řízení.

Pokud TPP nebude napsaný správně, celý proces doběhne do fáze, kdy s ním nikdo nebude schopen nic dělat. To může ve finále způsobit, že operátoři nebudou schopni postavit své sítě, televize nebudou schopny vysílat, my nebudeme schopni přihlásit se k TPP, tím pádem nedostaneme žádné kompenzační licence a celá struktura bude k ničemu, uvedl Petr Dvořák a snažil se z Novy setřít kritiku za brzdění procesu digitalizace: Snažíme se to vysvětlit normálními argumenty, není to tak, že bychom chtěli něco zdržovat.

A co ředitel televize Nova přes noviny vzkázal Asociaci digitálních televizí, která sdružuje šest nových digitálních stanic a která si na jednání komerční jedničky nejednou stěžovala? Oni používají zástupné důvody. Cítí se diskriminovaní tím, že jsme úspěšní a oni by chtěli být také. Tak to ale na světě nechodí… Dostali jsme možnost provozovat televizní vysílání už dávno a máme na trhu pozici, kterou nechceme vzdávat. Prostě se chováme tržně. Nikdo se přece nevzdá určité pozice proto, aby umožnil přístup někomu, kdo mu bude ve finále brát diváky a v konečné fázi i peníze.

Podle Petra Dvořáka není pravdou, že v rámci digitalizace všichni prahnou po tom, aby měli větší počet programů. Kdo si chce dnes pořídit více kanálů, tak si jednoduše koupí satelit nebo se připojí na kabel. Digitalizace bude o větší kvalitě, zmínil generální ředitel Novy. Nemyslí si ani, že by s přechodem na DVB-T klesla v Česku cena televizní reklamy. Ve srovnání se západem jsme ještě pořád hluboko pod cenou reklamy na hlavu jednoho obyvatele, uvedl Petr Dvořák.

VÍCE Z NÁZORŮ PETRA DVOŘÁKA SE DOČTETE V HN:
Chceme být velcí hráči na internetu, říká šéf Novy
Petr Dvořák: Nejsem průměrný televizní divák

20 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 1. 2008 18:09

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+