Více

Pavel Kohout: Česká televize vyvíjí ovládání HbbTV prostřednictvím tabletu a smartphonu

Počet uživatelů hybridního vysílání České televize strmě stoupá, říká v rozhovoru pro DigiZone.cz výkonný ředitel Nových médií ČT. Kavčí hory chtějí připravit speciální aplikaci pro dětské Déčko.

Během karlovarského filmového festivalu jste spustili beta verzi nového zpravodajského webu ČT24. Proč tato změna a jak se dotkla funkčnosti webu?

Za novou grafickou podobou webu ČT24 stojí hlavně přepracování celého redakčního systému. Měli jsme v ČT asi 13 různých informačních systémů a ČT24 je vlastně taková první vlaštovka, kdy bychom rádi tyto redakční a informační systémy integrovali do jednoho, aby to byla opravdu publikace na všechny platformy. Teď pracujeme na tom, abychom dokázali z redakčního systému automaticky publikovat obsah do teletextu a do budoucna bychom rádi přidali i aplikaci ČT24 pro HbbTV. Jednoznačný smysl těchto změn je v úspoře času, aby se redakce mohla zabývat jinými tématy než manuální publikace.

Měl jsem na jedné vaší konferenci přednášku o HbbTV, kde jsem zmiňoval, že responzivní design je vlastně jen formální částí vizuální podoby webu, ale myslím, že jsme se dnes dopracovali do jakési responzitivity obsahu. Obsah se musí přizpůsobovat různým zařízením společně s jeho prezentovanou formou. To znamená, že článek už dnes nemá jenom jednu verzi titulku, ale naši redaktoři už rovnou vytváří i zkrácenou verzi nadpisu (pro potřebu Teletextu, HbbTV a mobilní verze). Máme perex článku, který zároveň tvoří základ teletextového  článku. V perexu je to zásadní z celé zprávy a my ho máme limitovaný tak, aby byl shodný s počtem znaků teletextové stránky. Následuje pak ještě otázka formátování a exportu, na čemž naši programátoři pracují.

 



widgety

Co ten perex zkrátit na maximálně 140 znaků a rovnou ho automaticky přesměrovávat i na Twitter?

Celý rozhovor čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+