Více

Oproti loňskému listopadu se ceníková hodnota tiskové reklamy snížila o pět procent

UVNITŘ GRAFY – Za prvních jedenáct měsíců proteklo českými médii necelých 67 miliard korun v ceníkových cenách.

Oproti loňskému roku se objem prostředků investovaných do reklamy v mediatypech sledovaných výzkumníky ze společnosti Nielsen Admosphere zvýšil o více než čtrnáct procent, konkrétně o 8,247 miliardy. Od ledna do listopadu letošního roku se ve sledovaných médiích protočila reklama v hrubých cenách za 66,859 miliardy korun, loni to pak ve stejném období bylo 58,612 miliardy korun.

PSALI JSME: Za prvních deset měsíců utratili zadavatelé o osm miliard korun více než loni

Hrubé reklamní příjmy u všech monitorovaných mediatypů meziročně stoupaly, nejlépe se jako už tradičně vedlo televizním stanicím, které si polepšily přesně o devatenáct procent. Za jedenáct měsíců letošního roku si zadavatelé koupili prostor v televizi za více než 38 miliard korun v ceníkových cenách, tedy o více než šest miliard korun více než loni.

Druhou největší částku inkasovala tištěná média, v nichž se prodala inzerce v odhadované hodnotě více než sedmnácti miliard korun, což je o 1,2 miliardy korun více než ve srovnatelném období loňského roku. O deset procent více než loni získaly loni rozhlasové stanice, které prodaly reklamu za celkem 6,355 miliardy korun. Osmiprocentní nárůst příjmů pak hlásí outdoorové nosiče, na kterých umístili klienti reklamu za necelých pět miliard korun.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až listopad 2015 a 2016 (klikněte pro zvětšení).

V listopadu inkasovala média o tři čtvrtě miliardy korun více než loni

Celkem se během letošního listopadu dostala do sledovaných médií reklamní sdělení v ceníkové hodnotě více než osmi a půl miliardy korun, což znamená takřka desetiprocentní nárůst oproti loňskému listopadu. Nejlépe se opět dařilo televizní reklamě, do které investovali zadavatelé celkem 5,176 miliardy korun, tedy o více než osm set milionů korun více než v loňském roce.

CIF17

Jediný pokles v meziročním srovnání vykázala tištěná reklama, jejíž hrubé příjmy se snížily o více než pět procent. Celkem utržila printová média 2,151 miliardy korun, tedy o 116 milionů korun méně než během loňského listopadu.

Oba zbývající mediatypy pak hlásí meziroční nárůst. Rozhlasová reklama si polepšila o více než čtyřicet milionů korun a v listopadu jí v hrubých ceníkových cenách proteklo 725 milionů korun. Dařilo se i venkovní reklamě, která si polepšila o necelých třicet milionů korun a vykázala letos v listopadu hrubé příjmy ve výši 527 milionů korun.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v listopadu 2015 a 2016 (klikněte pro zvětšení).

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+