Během prvního pololetí letošního roku si sledovaná média přišla celkem na 41,546 miliardy korun, což je o necelé čtyři miliardy více než za stejné období loňského roku. Tradičně nejsilnějším mediatypem zůstává televize, ve které nakoupili zadavatelé reklamní spoty v ceníkové hodnotě necelých 23 miliard korun. Tato částka znamená meziroční nárůst takřka o patnáct procent.
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až červen 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).
Druhý největší meziroční nárůst vykázala internetová displejová reklama, jejíž objem stoupl o necelých čtrnáct procent. Z hlediska absolutních investic se ale online reklama nachází s celkovými příjmy 3,5 miliardy až na třetím místě za druhou tiskovou reklamou. Ta si meziročně polepšila ani ne o čtyři procenta a za první půlrok spolkla 9,2 miliardy korun.
KVĚTNOVÁ ANALÝZA: Inzertně plodný květen přinesl posílení u všech sledovaných mediatypů
Poslední dvě místa patří tradičně rozhlasové a outdoorové reklamě. V rádiích nakoupili letos zadavatelé reklamní časy v ceníkové hodnotě 3,6 miliardy korun, což znamená meziroční navýšení skoro o sedm procent. Dařilo se i billboardovým nosičům, které prodaly reklamu v hodnotě 2,5 miliardy korun, tedy o více než tři procenta více než za první půlrok loňského roku.
V červnu se dařilo outdoorové reklamě
Během letošního června si sledovaná média přišla celkem na 7,4 miliardy korun, což je o více než půl miliardy více než v loňském roce. Nejsilnějším mediatypem zůstává i nadále televize, u které si zadavatelé objednali reklamní spoty v hodnotě 3,8 miliardy korun. Meziročně tak objem prostředků investovaných do televizní reklamy stoupl o necelých deset procent.
Druhé místo patří inzerátům v tištěných médiích, které dokázaly umístit reklamu v deklarované hodnotě 1,8 miliardy korun. Meziročně tak mediatyp tisk narostl takřka o pět procent. Třetí internet dokázal v červnu zobchodovat displejovou reklamu za 618 milionů korun, tedy o více než pět procent více než loni v červnu.
KVĚTEN NA INTERNETU: Displejová reklama v květnu stagnovala, monitorované příjmy z videoreklamy klesly o tři miliony
Meziroční nárůst hlásí i rozhlasová reklama, která dokázala prodat reklamní čas v hodnotě 687 milionů korun, což znamená navýšení o více než čtyři procenta. Třetí největší pozitivní trend pak vykázala poslední oblast outdoorové reklamy, jejíž výsledek 477 milionů korun znamená nárůst přesně o sedm procent.