Hlavní navigace

Oproti loňskému březnu nejvíce stoupl podíl skupiny Nova, naopak nedařilo se Primě

19. 4. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: TV Nova
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ BŘEZNA – U své primární cílové skupiny diváků od 15 do 54 let si stanice Novy meziročně polepšily o více než čtyři procenta.

Meziměsíční vývoj (vs. únor 2017)

Cílová skupina 15+

Oproti únoru si v březnu u obecné divácké skupiny výrazně polepšila hlavní Nova, jejíž podíl stoupl o 1,63 procenta. Další výkyvy už nebyly zdaleka tak výrazné, a to ani v negativním, ani v pozitivním směru. Prima Max svůj podíl posílila o 0,22 procenta a Nova 2 nabrala 0,19 procenta. V opačném gardu dopadla nejhůře ČT1, které ubylo 0,78 procenta. ČT sport pak v měsíčním srovnání přišla o 0,31 procenta a kanály sdružené v rubrice Ostatní ztratily 0,41 procenta.

MINULÝ MĚSÍC: Oproti lednu stoupá podíl programů Primy, naopak nedaří se hlavní Nově

I z hlediska televizních skupin si nejlépe vedla Nova, jejíž podíl se oproti únoru zvýšil o 1,77 procenta na celkových 30,87 procenta. Mírně posílily i stanice TV Barrandov, jejichž podíl činil 8,53 procenta, tedy o 0,09 procenta více než během února. Naopak největší ztrátu vykázala Česká televize, pro kterou podíl 28,96 procenta znamenal pokles o 1,43 procenta. Ztrácela i Prima, jejíž podíl poklesl o 0,53 procenta na konečných 21,48 procenta.

Kanály – průměrné podíly (březen 2017)

Cílová skupina 15–54

Největší ztrátu u mladších diváků zaznamenala ČT1, která oproti březnu ztratila podíl ve výši 1,19 procenta. Druhý největší pokles pak s 0,31 procenta vykázala hlavní stanice TV Barrandov a třetí skončily kanály z rubriky Ostatní, které přišly o 0,29 procenta podílu. Naopak dařilo se hlavní Nově, která si polepšila o hezkých 2,04 procenta. Zbylé nárůsty nebyly zdaleka tak výrazné, trojice kanálů si shodně polepšila o 0,22 procenta – hudební Óčko, Nova Action a Nova 2.

MINULÝ ROK: Meziměsíčně ztrácela ČT1, ve srovnání s minulým rokem klesá podíl Novy

I mezi televizními skupinami se nejhůře vedlo České televizi, která oproti únoru odepsala 1,6 procenta a celkem oslovila 24,23 procenta mladší cílové skupiny. Ztrátu podílu ve výši 0,33 procenta ohlásily i stanice TV Barrandov, jejichž březnový podíl u mladších diváků činil 5,02 procenta. Mírně oslabily i programy Primy, které přišly o 0,18 procenta podílu a skončily s finálními 22,59 procenta. Jediné plusové znaménko tak zdobí březnový vývoj podílu skupiny Nova, jejíchž 37,48 procenta znamená meziměsíční nárůst o 2,38 procenta.

TOP 10 všechny stanice (březen 2017)
Graf podílu kanálů (březen 2017)
Graf podílu skupin (březen 2017)

Meziroční vývoj (vs. březen 2016)

Cílová skupina 15+

Nejhorší výsledek vykázaly v meziročním srovnání kanály z rubriky Ostatní, které přišly o podíl 2,34 procenta. Pohoršila si i hlavní Prima, jejíž podíl se snížil o celé jedno procento, a zpravodajská ČT24, která ztratila 0,74 procenta obecné divácké skupiny. Naopak dobře si vedla hlavní Nova, když se jí povedlo navýšit svůj podíl o 1,21 procenta. Polepšila si Nova Action, která oslovila o 0,97 procenta diváků více, a hlavní kanál TV Barrandov, jehož podíl se zvedl o 0,8 procenta.

I mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která navýšila podíl svých kanálů o 2,58 procenta. Dařilo se i kanálům TV Barrandov, jejichž podíl stoupl o 1,75 procenta. Takřka shodnou ztrátu vykázaly stanice České televize, které si pohoršily o 1,74 procenta, a se ztrátou skončily i programy Primy, jejichž podíl se smrskl o 1,53 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

Výraznější trendy vyplývají z meziročního srovnání sledovanosti mladších diváků, i když také u nich vykázaly největší ztrátu kanály sdružené v rubrice Ostatní, které ztratily 2,92 procenta. Prima love pak přišla o 1,27 procenta mladší cílové skupiny a hlavní Primě pak ubylo 0,91 procenta. Naopak dařilo se kanálům Novy, hlavní Nova si polepšila o 1,64 procenta, Nova 2 hlásí nárůst o 1,28 procenta a Nova Action nabrala 1,13 procenta své primární obchodní skupiny.

Nova svůj meziroční zisk zúročila i jako skupina, když si oproti loňskému březnu polepšila o hezkých 4,04 procenta. Mírně posílily i kanály TV Barrandov, jejichž podíl stoupl o 0,3 procenta. Naopak nejhůře dopadla Prima, která ztratila 1,23 procenta. Podíl programů České televize se pak snížil o 0,85 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).