Více

Opoziční TV Imedi dostala zpět vysílací licenci

Největší gruzínská televize Imedi, která před svým umlčením poskytovala prostor opozici a kritizovala prezidenta Michaila Saakašviliho, dostala od úřadů zpět vysílací licenci. Oznámilo to dnes vedení stanice. Šéfové Imedi odhadují, že vysílání by mohli znovu spustit nejdříve za tři až čtyři dny. Pokud ovšem ještě předtím městský soud v Tbilisi vyhoví žádosti generální prokuratury, aby zrušil svůj příkaz o zabavení majetku televize.

Žádost, k níž podle serveru NEWSru.com dala pokyn sama zastupující prezidentka Nino Burdžanadzeová, by měla být posouzena během 24 hodin. Až v případě kladného rozhodnutí se technici a novináři budou smět vrátit do sídla stanice. Imedi, založená v roce 2002, přestala vysílat 7. listopadu večer poté, co policie brutálně rozehnala opoziční demonstraci a pak vtrhla do sídla televize. Imedi podle úřadů během demonstrací vyzývala k násilnému svržení moci, což stanice a její majitelé popírají.

Proti umlčení stanice protestovala americká mediální skupina News Corp. patřící Rupertu Murdochovi, která Imedi vlastní spolu s gruzínským podnikatelem a Saakašviliho odpůrcem Badrim Patarkacišvilim. Ten podle prokuratury právě prostřednictvím Imedii dirigoval akce opozice, a zřejmě proto pokrýval ztrátu stanice ve výši 20 milionů dolarů (skoro 357 milionů Kč) za poslední tři roky.

Brutální postup proti opozici a umlčení kritických médií vyvolalo negativní reakci Západu. Saakašvili pak nechal po devíti dnech výjimečný stav zrušit. Následně vyhlásil na počátek ledna předčasné prezidentské volby a v souvislosti s tím na konci listopadu odstoupil, aby se mohl ucházet o znovuzvolení.

Zdroj: ČTK

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+