Více

Olympiáda přinutila Novu kvůli nízké sledovanosti protahovat reklamu

Televize Nova musela během Letních olympijských her v Pekingu přikročit v praxi, která je důvěrně známá spíš konkurenční Primě. Kvůli nižší sledovanosti a garantovanému zásahu diváků televizními spoty musela prodlužovat reklamní bloky a jednotlivé reklamy odvysílat víckrát, než by to bylo nutné při standardní sledovanosti. Všimnul si toho týdeník Marketing&Media.

V době olympiády ztratila Nova meziročně čtyři procenty v podílu na trhu u své cílové skupiny 15 až 54 let. To ji nutilo zintenzivnit nasazení spotů, čímž se vyprodanost přiblížila období dubna a května, tedy tzv. high season. V 34. týdnu, kdy olympiáda vrcholila, zaplnila Nova svůj reklamní čas až na 72 procent, přičemž letošní průměr je asi 60 procent a vloni v létě to bylo pouhých 47 procent, uvedl týdeník.

Reklamní čas na komerčních televizích může vyplnit až 15 procent celkového vysílacího času, ale reklama nesmí v jedné hodině překročit hranici 12 minut. Právě z tohoto limitu Nova během olympiády vyčerpala téměř tři čtvrtiny. Počet odvysílaných reklamních spotů včetně sponzorských vzkazů se v době her vyhoupl z loňských 4,8 tisíce na 6,3 tisíce, čímž Nova ještě předčila dosud tak upachtěnou Primu, konstatuje Marketing&Media.

Naštěstí se letní olympiáda nekoná v září. To by slabší sledovanost nutila komerční stanice prodlužovat reklamní bloky až k zákonnému maximu, dodává časopis. Horší sledovanost Novy během olympiády připustil v rozhovoru pro dnešní vydání ekonomického deníku E15 také její generální ředitel Petr Dvořák. U olympiády byl pokles o něco větší, než jsme očekávali, uvedl. Horší čísla, než jsme byli zvyklí, se ale týkala pouze jednoho srpnového týdne, dodal.

Sledovanost Novy by se měla podle Marketingu&Media od září vyšplhat výše, protože televize po letním reprízovém období nasadí řadu programových novinek.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+