Bacha, není třetí. Graf znázorňuje čas, po který šel seriál Cukrárna. Okresní přebor na Nově ale trvá jen půl hodiny, a Cesty domů na Primě taky nekončily ve stejný čas jako Cukrárna. Takže to neberte tak, že koláče v grafu odpovídají podílům tří konkurenčních seriálů, ale pouze časové výseči, po který na ČT 1 běžela Cukrárna.
Tento skvěle obsazený pohodový seriál posuzovaný podle úvodního dílu splnil očekávání hlavně hezčí poloviny lidstva a podle sledovanosti se trefil do vkusu divaček i některých mužů, kteří jsou již namlsáni nekonečnými seriály odehrávajícími se v nemocnicích. Seriálem více pro muže je Okresní přebor s poněkud drsnější tématikou. Tak tedy nastává otázka, kolik máte v rodině televizorů? Nebo nahráváte? Už aby bylo Hbb.
Podle tn.cz nakonec skončil Okresní přebor v 15+ skutečně až třetí a nedostal se dokonce ani mezi top 5 nejsledovanějších pořadů. Poslední pátý Víkend měl 960 tis. Cesty domů měly v 15+ podíl 25% a 972 tis. Takže se bude muset i tak do článku trochu zasáhnout, protože i přes vítězství v 15-54 nakonec Okresní přebor zapadl do pro Novu hodně hlubokých čísel. Uvidíme jak to bude vypadat příští týden, kdy budou čísla logicky jiná než v den prvního dílu seriálu ČT. Myslím si ale, že teď tím třetím, kdo se bude smát a vítězit bude Prima, která si se svým seriálem udržela svoje diváky a soubojem mezi Novou a ČT nakonec udolá první místo v pondělní sledovanosti, o které během podzimu zatím bojovala jen s Novou.
Všichni ví na jakou cílovku prodává Nova reklamu, ale to určitě neznamená, že je výsledky v 15+ nezajímají. Pokud je Nova v pondělky, středy, pátky, soboty a neděle porážena Primou a ČT1 v 15+, tak je to i přes cílení na 15-54 problém jako prase. Navíc třeba takový Talent na Primě poráží Novu i v 15-54, stejně jako v další víkendové dny většinou poráží Novu v této kategorii ČT1. Navíc i ta občasná vítězství v 15-54 jsou pro Novu vesměs kolem 30%, což je všechno průměr. Moc se mi tu líbil nedávný článek na Digizone, který hezky shrnul, že bez Televizních novin, Ordinace a Ulice by už Nova dávno nebyla dominantní televizí českého trhu. Očekávám proto, že po mega neúspěšném podzimu bude programové schéma Novy od příštího roku úplně jiné (čekal bych kopírování strategie Primy, která teď zažívá rekordy). Pokud ale Prima zakoupila práva na Miss, X-Factor, spekuluje se i o Týtý, pak vrátí své trháky jako Jste to, co jíte, ponechá úspěšné pořady s Pohlreichem, Krausem, magazíny Prostřeno, Top Star a seriál Cesty domů, tak to asi ani tak nepomůže. Zvláště, když komerčním televizím úspěšně konkuruje ČT1. Pojďme si to přiznat Mildo, Nova se topí ve sra*kách ;-)
Cukrárna, jednak nejsledovanější pořad a přitom "Sousedská Cukrárna od srdce k srdci jako by zaspala dobu" - http://kultura.idnes.cz/recenze-sousedska-cukrarna-od-srdce-k-srdci-jako-by-zaspala-dobu-pwg-/filmvideo.asp?c=A101108_104002_filmvideo_ob.
Rozhodně jsem neočekával, že něco co "zaspalo dobu", bude mít v prvním díle nejvyšší sledovanost.
No, tak to by mi moh Barrandov konečně udělat radost a když už do něho vstupují Italové, tak nabídnout nějaké kvalitní italské filmy z 60., 70. let apod. od Felliniho atd. Hned by u mě stoupl na ceně.
Já s vámi celkem souhlasím. Nevidím ale nic špatného na tom že sledovanost Novy klesá, Primy roste a ČT1 drží pozice. Ono to je všechno jenom o penězích. Nova musí šetřit aby utáhla ztrátové dcery CME na východě, naopak Prima investovala hodně do programu a tak je logické že se sledovanost obou stanic přibližuje. A bude ještě větší houšť, protože do TV Barrandov má údajně vstoupit mediální skupina kolem Silvia Berlusconiho a napumpovat potřebné peníze.
Já vám nechci kazit prima radost, ale uvědomte si že Nova prodává reklamu na kategorii 15-54 let, takže se programově zaměřuje na tuto cílovou skupinu a nemusí ji příliš trápit že ve skupině 15+ má sledovanost nižší než ČT1 a Prima. Naopak ČT, Prima nebo Barrandov prodávají inzerci na supinu 15+ a tak je zajímají jiná čísla než Novu. Když to shrneme tak včera byly spokojené všechny televize :-)