Více

Odchod Adriana Sarbu ze CME je událostí roku, dopad na Novu bude nedozírný

TÝDENNÍ REVIZE – Personální změna v čele CME zcela zastínila další události tohoto týdne, třeba očekávaný vstup Sportu 5 do DVB-T nebo start čtvrté řady reality show VyVolení

CME mění po čtyřech letech prezidenta a generálního ředitele

Superšéf Novy, generální ředitel a prezident mediální společnosti CME Adrian Sarbu, rezignoval na obě funkce. V oficiální tiskové zprávě to oznámila sama CME, podle níž skupinu nyní dočasně povede člen představenstva Duco Sickinghe, šéf výboru ředitelů, z jejich středu bude vybrán nový prezident a generální ředitel CME. „Rád bych poděkoval Adrianovi za jeho četné příspěvky k úspěchu CME a za vášeň, nadšení a vynikající tvůrčí vizi, kterými jí pomáhal již od roku 1995. Během tohoto období Adrian zavedl multikanálovou strategii CME a nové mediální služby,” uvedl v prohlášení zakladatel a předseda představenstva CME Ronald Lauder.

Sarbuovi podle Laudera podařilo udržet vedoucí postavení CME na trzích, kde firma působí, a to i přes obtížné makroekonomické podmínky a krizi, jíž televizní trh prochází. „Jsme Adrianovi za toto vedení vděčni a těšíme se na spolupráci s ním v budoucnu,” dodal, aniž by specifikoval, zda se Sarbu přesune na pozici šéfa operací CME v Rumunsku, již má slíbenu jako případnou součást odstupného (pokud by zvolil tuto variantu, přišel by o zlatý padák, který se má pohybovat od 3,6 do 5,4 milionu dolarů, tedy 69 až 104 milionů korun). Právě z pozice šéfa rumunských operací CME se Sarbu v roce 2007 vyšvihnul do čela CME jako provozní a od roku 2009 generální ředitel a prezident.

O spuštění nového kanálu se ve Snídaní s Novou rozpovídal generální ředitel Jan Andruško
Repro: Voyo.cz

Mají se o své pozice obávat i manažeři televize Nova? To se uvidí podle toho, kdo vystřídá Adriana Sarbu v čele CME.

Ústavní soud žádá, aby ČT vymáhala dlužné poplatky sama

Česká televize bude muset přehodnotit spolupráci s externími advokátními kancelářemi při vymáhání nedoplatků koncesionářských poplatků. Ústavní soud totiž zrušil rozhodnutí soudu nižší instance o tom, že neplatička z Ostravska musí vedle dlužné částky zaplatit také poplatky za soudní řízení, jímž chtěla externí společnost tento nedoplatek vymáhat. Žena dlužila ČT pouhých 675 korun, a protože je neuhradila v určitém termínu, advokátní kancelář proti ní podala žalobu. Ještě než začalo soudní řízení, žena dluh uhradila, aby se mu vyhnula.

Kancelář však vedle dlužné částky na poplatcích po ženě chtěla zaplatit i náklady spojené se zahájením řízení, které se podle ní vyšplhaly na 6334,64 korun. Rozhodl o tom Okresní soud v Havířově. „V odůvodnění tohoto usnesení je mimo jiné uvedeno, že stěžovatelka splnila dluh až po podání žaloby, a proto byla žaloba vzata zpět. Stěžovatelka tedy podle okresního soudu z avinila zastavení řízení a je povinna na hradit náklady řízení,“ stojí v usnesení Ústavního soudu, který tuto povinnost ženě zrušil a vrátil rozhodnutí o uhrazení nákladů na řízení Krajskému soudu v Ostravě. Podle jeho výkladu má dlužnice zaplatit jen 675 korun coby nedoplatek koncesionářského poplatku.


Foto pro DigiZone.cz: Čestmír Polák

Kavčí hory by si neměly pro vymáhání televizního poplatku najímat externí advokátní kanceláře, míní Ústavní soud

RRTV veřejně varovala před ezoterickými pořady

Důrazné varování televizním divákům před ezoterickými pořady, které nabízejí různé rady, věštby nebo dokonce léčbu prostřednictvím televizní obrazovky, vydala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Zároveň přiznala, že podcenila vliv těchto pořadů na české diváky. „Podobné pořady se v českém vysílání nevyskytovaly a nebyl důvod se domnívat, že by domácí diváky oslovily. Čas ukázal, že tento názor byl chybný,“ konstatuje předsedkyně vysílací rady Kateřina Kalistová. Rada podle ní eviduje na tyto pořady stále vyšší počet stížností.

„Ezoterické televizní pořady, nabízející věštby, poradenství léčitelů či léčbu na dálku, založené na uskutečnění telefonického hovoru za zvýšenou sazbu než je běžné, jsou vytvářeny s jasným komerčním cílem. Hlavní motivací společnosti provozující podobné pořady není altruismus, nýbrž poměrně snadný zisk na úkor diváků/telefonujících,“ upozorňuje Rada v oficiálním varování. „Pokud se divák chce dovolat přímo do studia, měl by počítat s tím, že to může trvat i několik minut, nezávisle na tom, jestli moderátor ve studiu tvrdí opak. Výjimkou není ani to, že se do studia, resp. ke svému věštci, divák vůbec nedovolá. Za uskutečněný telefonický hovor však může zaplatit účet i v řádech tisíců korun,“ dodává.

Ukázka z vysílání stanice Active TV
Screenshot: Lukáš Polák, DigiZone.cz

Active TV už čelila trestnímu oznámení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, tento týden před ní a ezoterickými pořady obecně Rada veřejně varovala diváky. A také Active TV udělila licenci pro satelitní vysílání.

Stručně

Proniknout mezi známější a sledovanější sportovní kanály chce původně čistě motoristická televize Sport 5. Od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) tento získala licenci pro pozemní vysílání v Praze a středních Čechách a už 1. září vstoupí do multiplexu 3 společnosti Czech Digital Group (CDG). Serveru DigiZone.cz to potvrdil programový ředitel Sportu 5 Ondřej Koubek. „Spuštění plánujeme už od 1. září,“ uvedl s tím, že vstup do DVB-T má být pro Sport 5 zkouškou, zda se dokáže přenést přes dosavadní pověst úzce specializovaného placeného kanálu, který vysílá přes kabel a na satelitu. Proto televizi čeká i úprava programového schématu.

Kompletní podzimní programové schéma nasadila od pondělí do svého vysílání televize Prima. Na obrazovku vrátila svůj nejsledovanější pořad, seriál Cesty domů. Sedmá řada nese přídomek Cesty domů II. a slibuje mnoho nových tváří, včetně populární Veroniky Freimanové, Romana Zacha či Igora Chmely. Prima tak navazuje na první vlnu podzimních formátů, které začala nasazovat do vysílání už minulý týden. Cesty domů se vrací o týden dříve, než konkurenční Nova nasadí do vysílání Ordinaci v růžové zahradě 2. Tento týden rovněž odstartovala čtvrtá řada reality show VyVolení.

Nikoli čtyři, ale hned šest televizních programů může zařadit televizní Regionální síť 1 v nových lokalitách, kde se chystá v nejbližších dnech spustit vysílání. Serveru DigiZone.cz to řekl její provozovatel Ivo Brabec. Aktuálně se tato změna týká Prahy, Karlových Varů a jedné nové lokality na jihu Čech. „Pražský vysílač Malešice stavíme už na více programových pozic. V MPEG-4 se tam vejdou čtyři programy plus další dva v nějakém horším datovém toku. Čili jich tam bude až šest,” řekl Brabec v rozhovoru pro DigiZone.cz. Potvrdil také, že Regionální síť 1 expanduje do nových lokalit, konkrétně na Lipno.

Od úterý 20. srpna je možné sledovat pražskou televizi Metropol v rámci pozemního vysílání (DVB-T) na nové programové pozici. Stanice je součástí Regionální sítě 4 společnosti Prague Digital TV, v níž jsou šířeny také programy ČT Sport HD, Kino Svět, TV Noe, regionalnitelevize.cz, Retro Music TV a Rádio Dechovka. Multiplex je šířen na 46. kanálu z vysílačů Ládví, Strahov a Zelený pruh. Změna se týká výhradně DVB-T, tedy nikoliv kabelových a IPTV operátorů. Pokud i přesto jejich zákazník informační obrazovku o přeladění vidí, o nápravu se musí postarat poskytovatel placené televize.

Další rekord v celodenním, ale hlavně večerním podílu na dospělém publiku, má na kontě lidová Šlágr TV. Uplynulou neděli ji po celý den sledovalo v průměru 2,78 procenta dospělého publika, v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dokonce dosáhla podílu 3,36 procenta. V celodenních číslech tak porazila Fandu, Smíchov, Telku, Primu love i Primu Zoom, v prime time pak těsně i zpravodajskou ČT 24 a začala se blížit číslům Novy Cinema. Vyplývá to z peoplemetrových dat společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO).

40 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 8. 2013 12:37

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+