Více

Od října by mohly peoplemetry měřit další malé televize

Počet televizních stanic měřených peoplemetry by se mohl od letošního října opět zvýšit. Asociace televizních organizací (ATO) jako zadavatel průzkumu elektronického měření sledovanosti aktuálně dolaďuje smlouvu s agenturou At Media, která v České republice zastupuje na čtyřicet tematických kanálů a prodává jejich reklamní časy. V rozhovoru pro týdeník Strategie to řekl šéf At Media Štěpán Wolde.

Mezi televize, zastupované firmou At Media, patří například Jetix, Minimax, AXN, Spektrum, HBO, MGM, Film+, Sport 1, Sport 2, Deko, Paprika, Zone Romantica, Hallmark, Animax, Fishing&Hunting Channel, DoQ a Music Box. Ve vyjednávání s provozovatelem peoplemetrového měření, ATO, jsme už ušli pořádný kus cesty a teď situace vypadá tak, že pokud nenastane ani na jedné straně zásadní problém, měli by být námi zastupované stanice od října v peoplemetrech, uvedl Wolde.

Strategicky bychom samozřejmě chtěli mít měřené všechny stanice, ale podle realistických odhadů půjde ze začátku spíše o stanice, u kterých to má cenu. Cílem je mít v peoplemetrech všechny naše kanály a celý balík prodávat na jeden velký GRP, ale je mi jasné, že to půjde postupně, dodal šéf At Media. Mezi nejvíce poptávané tematické kanály mezi inzerenty Wolde považuje Jetix, Minimax a Sport 1.

Zájem o menší televizní stanice podle Štěpána Woldeho ještě poroste. Jejich share (podíl na divácích, kteří v danou chvíli sledují některou z televizních stanic, pozn. red.) ještě před pár lety nedosahoval ani deseti procent a dnes dosáhne i na 17 procent, vysvětluje. Hlavním důvodem je podle něj postupující digitalizace. Share ostatních stanic roste samozřejmě i díky DVB-T kanálům, ale neustále se zvedá i podíl malých satelitních a kabelových kanálů, které dnes obhospodařují pět až deset procent diváckého trhu. Náš výhled je tento share držet a prodávat. Nad pět procent share už jste naprosto relevantním partnerem pro všechny zadavatele, řekl Wolde.

Firma At Media patří do skupiny Liberty Global, která ovládá panevropskou kabelovou a satelitní společnost UPC, ale také firmu Chello, která přímo provozuje některé tematické kanály, zastupované právě At Medií.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+