Hlavní navigace

Od června začne vysílat nová dětská stanice Tuty. Chystá i HbbTV

18. 5. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
Kromě Tuty, jejíž neveřejný test u UPC bude zahájen už dnes, jsou v portfoliu mediálního zastupitelství Atmedia nově i regionální stanice PlzeňTV a PrahaTV.

Novou dětskou televizní stanici symbolicky představil třináctiletý Květák, který má rád nejhustší animáky, muziku a vtipy a chce si diktovat vlastní program. Stanice by měla začít vysílat 1. června v půl šesté ráno a cílí primárně na děti ve věku od čtyř do deseti let a pak od jedenácti do sedmnácti let. 

Tuty by měla mít do deseti stálých zaměstnanců, konkrétní moderátory nebo tváře zatím ale prozrazovat nechce. Jediným jménem, které na dnešní tiskové konferenci mediálního zastupitelství Atmedia zaznělo, padlo v souvislosti s fitness magazínem. Při jeho tvorbě chce nový kanál spolupracovat s Olgou Šípkovou, o spolupráci jednají i s trenérem Jakubem Krausem.

Investice desítek milionů, návratnost do tří let

Česká akciová společnost Tuty Broadcasting, která za stanicí stojí, nepatří do žádné mediální skupiny. Měla by využívat český kapitál, její majetková struktura ale není veřejná.

Jako statutární ředitel a předseda správní rady je zapsán Miroslav Maxa, který přišel z oblasti finančnictví. Návratnost investice je spočítána na tři roky, její výše se pohybuje v řádu desítek milionů, uvedl obchodní ředitel projektu Pavel Bouček.

Aktuálně má Tuty uzavřenu smlouvu s Českými Radiokomunikacemi a stane se součástí regionální sítě 8 (RS8). Aktuálně je už také dostupná promosmyčka na satelitu Astra a stanice by měla být také součástí nabídky Skylinku. 

Aktuálně jednáme s O2 a už jsme se domluvili s UPC, které dnes zahájí neveřejný test vysílání. Samozřejmě nás čekají ještě další kola jednání s různými operátory, dodal Bouček. Na dotaz serveru DigiZone ohledně možné účasti v DVB-T2 multiplexu odpověděl Bouček, že jediná volná pozice na trhu byla v RS8, i když se situace může do budoucna změnit.

Nový dětský kanál Tuty.
Autor: Martin Hovorka

Nový dětský kanál Tuty.

Volné vysílání…

Vysílání by mělo být kompletně v modelu FTA, tedy volné, od 1. června by také stanice měla být součástí peoplemetrového měření.

Podle programového ředitele Toma Kubizňáka chce kanál do jednoho roku dosáhnout jednoprocentního podílu v cílové skupině od čtyř do čtrnácti let a po dvou letech se dostat na 1,5 %. 

Tuty vysílá z prostor Českého metrologického ústavu na pražském Chodově a po technické stránce spolupracují s televizí Retro, která je také zodpovědná za odbavení signálu. Aktuálně také vyvíjí vlastní HbbTV aplikaci.

YouTubeři jako páteř akvizicí

Program stanice by měl být tvořen čtyřmi programovými prvky. Tím hlavním jsou akvizice, dále YouTube akvizice, hudební blok a vlastní tvorba.

Mezi hlavní programové taháky patří tzv. YouTube akvizice. Jako hlavní taháky představil Kubizňák duo Lucky Yuan a jejich Daily Vlog a texaskou YouTuberku Hope Marie. 

Televize rovněž zakoupila například premiérovou řadu seriálu Teletubbies z roku 2015, dále všechny zatím vyrobené díly animovaného seriálu Winx Club nebo hraný seriál pro teenagery Degrassi. Posledním zveřejněným titulem je kanadský seriál LOL, tvořený párminutovými hranými scénkami, pranky („nachytávky“) a jinými vtipy.

Jako příklad vlastní tvorby uvedl Kubizňák třeba receptář pro nejmenší nazvaný TUTYriál. V každém díle by se diváci měli dočkat tří jednoduchých postupů pro výrobu dekorací, nástrojů, doplňků nebo dárků. Premiéra pořadu by měla proběhnout 12. června a trvat by měla osm minut.

Magazín o zdravém životním stylu „Zapotíš se“ by si měl premiéru odbýt 13. června.

BRAND24

Hlavním programovým tahákem vlastní tvorby by pak měla být talk show VIP, věnovaná žhavým trendům. Pořad by měl trvat 25 minut a jeho premiéra je naplánována na červenec.

Nejmenším divákům bude určena adaptace zahraničního formátu, v Česku nazvaná Tydlity se skřítkem Tydlínkem. Pořad by měl trvat pět minut a vysílat od července 2017.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).