Více

Óčko sleduje půl milionu diváků týdně, oproti loňsku dvojnásobek

Hudební televize Óčko se stále drží na špici sledovanosti kabelových a satelitních kanálů. Během druhého až třetího čtvrtletí letošního roku si ji podle MediaProjektu naladilo 160 tisíc diváků denně. Týdenní sledovanost Óčka se podle stejného průzkumu vyšplhala na 499 tisíc diváků. To je o 24 tisíc diváků denně a 130 tisíc diváků týdně více než za první až druhé čtvrtletí tohoto roku.

Oproti loňskému roku se počet diváků Óčka v průměru více než zdvojnásobil, částečně je to ale způsobeno novou metodikou MediaProjektu. Podle Jiřího Lichého, ředitele agentury BPM, která zprostředkovává prodej reklamních časů na kabelových a satelitních programech, je dalším důvodem nárůstu sledovanosti i aktivnější marketing a horší programová nabídka na terestricky šířených televizích. Dalším faktorem může být růst domácností vybavených přípojkou, nebo satelitem. Se vstupem nových operátorů O2 TV a Digi TV lze očekávat pokračování růstu, řekl Lichý serveru RadioTV.cz.

Druhou nejsledovanější tematickou televizí na českém trhu je Spektrum, které si ve sledovaném období naladilo 73 tisíc diváků denně a 355 tisíc týdně (oproti 247 tisícům v prvním pololetí). Boj o třetí a čtvrté místo svádí Galaxie sport a Sport 1. První jmenovaná stanice vykazuje 78 tisíc diváků denně a 322 tisíc týdně, druhá 41 tisíc diváků denně a 296 tisíc týdně. Následuje Hallmark (58/237 tisíc diváků), Film+ (63/189 tisíc diváků), TV Paprika (17/107 tisíc diváků), MusicBox (68 tisíc diváků týdně) a TV Romantica (57 tisíc diváků týdně).

Průzkum však neobsahuje všechny kabelové a satelitní televizní kanály, například digitální programy ČT 24 a ČT 4 Sport zjišťují sledovanost pomocí peoplemetrů.

Čtěte také: Óčko slaví čtyři roky, od října změnilo program

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+