Více

Óčko slaví čtyři roky, od října změní program

Hudební televize Óčko v říjnu oslaví čtvrtý rok existence. Stanice, která začínala jako podnik několika nadšenců a později se stala součástí mediálního domu Mafra, je podle výsledků sledovanosti dlouhodobě nejúspěšnějším kabelovým a satelitním televizním programem v České republice. V Praze, kde ji lze naladit i v přechodném zemském digitálním multiplexu B, ji sleduje vůbec nejvíc diváků z celé republiky. Nejen oni zřejmě uvítají programové změny, jež Óčko ohlásilo na začátek příštího měsíce.

Nové schéma od 5. října

Óčko obrazovka

Nepůjde jen o nové pořady, jichž Óčko připravilo celkem osm včetně prvního akvizičního zahraničního seriálu Happy Tree Friends a filmu Beastie Boys, ale celkovou vizuální a grafickou změnu. Mediální zástupce Óčka Stanislav Zdílna slibuje nové znělky, programové předěly a loga: Vycházet budou z předchozích modelů, ale budou posunuty směrem, kterým spěje vývoj v této oblasti. Óčko zachová všechny hlavní programové formáty, většina z nich ale projde mírnou úpravou. Část bude televize natáčet v nově upraveném studiu a také v exteriérech. Óčko chce být víc „akční“, zvýší počet příspěvků přímo z hudebních akcí, koncertů, party a festivalů. Tím se chceme maximálně přiblížit svému publiku, vysvětluje Zdílna.

Tradiční Českou hitparádu posílí nová rubrika Výtah zaměřená na nové klipy z českého hudebního „podhoubí“. Ty mají vyvážit zavedené hity z předních příček oficiálního žebříčku oblíbenosti českých interpretů. Do této rubriky budce moci poslat svůj klip opravdu každý, slibuje mluvčí Óčka. Vysílání obohatí také specializované proudy klipů, například páteční Party Ride či Bomber Plays zaměřený na hudební vkus známých osobností. Pořadem Novinky bude Óčko garantovat hodinovou přehlídku klipů, které se urodily v uplynulém týdnu a v českém éteru téměř jistě ještě nezazněly. Novinkový playlist bude obsahovat klipy staré pouze několik dnů, a to pěkně pohromadě, vypočítává Stanislav Zdílna.

Co přesně Óčko připravilo?

adrenalin

Každé druhé úterý odpoledne od půl páté v repríze v sobotu od půl deváté ráno Óčko nabídne nový magazín o adrenalinových sportech Contest. Půjde o desetiminutový dvoutýdeník zaměřený především na různé extrémně-adrenalinové závody, akce, dobrodružství a expedice. Postupně diváky seznámí s jednotlivými druhy extrémních sportů, přinese rozhovory s osobnostmi, které se jim věnují a objasní vznik a vývoj tohoto sportu. Pořadem bude provázet jeden stálý moderátor, jenž v každém díle nabídne jednu reportáž a profil významné osobnosti. Snahou Óčka bude přinést nejen oficiální informace, ale podívat se také do zákulisí tohoto netradičního sportovního odvětví. Vše bude podkresleno stylovou hudební kulisou v podání kapel, které k tomuto druhu zábavy neodmyslitelně patří, slibuje Óčko.

Interaktivní část programu reprezentuje nový pořad Ukaž se, v němž budou formou rozšířené hitparády soutěžit divácké televizní klipy. Mezi televizními diváky neustále roste počet videokamer nebo zařízení, která jsou schopná nahrát audiovizuální sekvenci. Již dnes nejeden z nich vlastní kuriózní záznamy, ale je schopen se svou partou takové klipy vytvořit, přibližuje Óčko neobvyklý projekt, který se dá srovnat snad jen s pořadem Neváhej a toč! od ostravského studia České televize. V zahraničí jsou ale podobné hitparády celkem běžné a divácky velmi vděčné. Na Óčku se objeví jednou týdně vždy v sobotu od 22:30 a poté ve dvou reprízách v neděli od 12:30 a v pondělí od 16:30. Soutěžit bude dvacet klipů plus pět novinek. Vedle aktuálního pořadí budou klipy dostávat také body do celoročního poháru autorů.

Hlasování přes set-top-box?

Originální hitparáda je přímo předurčená k využití interaktivních set-top-boxů, Óčko však zřejmě bude více spoléhat na tradičnější (zpoplatněné) esemesky. Důvod je jasný: malá penetrace set-top-boxů podporujících platformu MHP mezi diváky digitální televize a také fakt, že Óčko připravovalo interaktivní služby společně s Telefónikou O2, v jejímž přechodném multiplexu C mělo vysílat, zatímco kvůli průtahům s udělenými digitálními licencemi musí nadále zůstat v experimentálním multiplexu B společnosti Czech Digital Group. Divákům to ale může být v podstatě jedno, na esemeskové hlasování v hitparádách Óčka si už zvykli a spíš je bude zajímat, že mohou počítat s věcnými cenami za hlasování. Autoři vítězných klipů dostanou vždy jednou za měsíc a pak čtvrtletně speciální ocenění přímo na veřejné akci pořádané Óčkem.

Speciální čtrnáctideník věnuje hudební televize filmovým novinkám. Magazín Filmshot poběží v premiéře ve středu od 16:30, Óčko jej zopakuje ještě o nedělním poledni a v pondělí od 9:25. Pětadvacetiminutový pořad se zaměří nejen na aktuální filmové premiéry v našich kinech, ale na informace z filmového průmyslu a dění kolem něj. V podstatě půjde o takový malý „Kinobox“ známý z veřejnoprávní obrazovky. Alternativní scéně a všem okrajovým hudebním žánrům chce Óčko zasvětit pořad Komando. Ten rovněž v dvoutýdenní periodicitě nabídne každé druhé pondělí od desáté večer a v repríze další pondělí od jedné hodiny ráno střípky zaznamenané během důležitých vystoupení zásadních kapel a projektů na okraji hudební branže, experimentální klipy a „hudební orgie“. Televize na ně vymezila slušných padesát minut.

Hudební vkus slavných

Divácky velmi vděčný by mohl být nemoderovaný pořad Bomber Plays zaměřený na hudební vkus známých osobností. Redaktor Jakub Kuba osloví každý týden jednoho hudebního interpreta a požádá ho o sestavení hodinového playlistu. Proud videoklipů pak Óčko odvysílá každou neděli od 17:00 a poté od pondělní půlnoci. Bomber Plays slibuje každý týden jiný styl, jinou náladu i strukturu a zároveň nejlépe vypoví o hudebním vkusu oslovené osobnosti, přibližuje Óčko. Nutno dodat, že autor playlistu nebude vystupovat před kamerou, televize pouze umístí na obrazovku jeho jméno. I tak by mohlo jít o docela slušnou zábavu, ne nepodobnou jedné pravidelné hudební anketě Lidových novin (kde však interpreti hádají autory předkládaných CD a hodnotí je).

Páteční večery Óčko zasvětí tříhodinové Party Ride od hudebního dramaturga Reného Hniličky (od 20:00). V podstatě půjde o další proud klipů bez moderátorských vstupů, tedy takové „rádio s obrázky“. Repríza se na obrazovce objeví ve stejný čas i v sobotu. Každý večer od pondělí do čtvrtka, s výjimkou prvního úterý v měsíci, poběží od 21:00 pořad Hitzone zaměřený na oldies hity. Ve středu půjde o osmdesátá léta, po zbylé dny pak o poslední desetiletí minulého století. Hitzone potrvá padesát minut a každý druhý a čtvrtý týden v měsíci bude začínat až ve 21:30. Kvůli častému vysílání Óčko neplánuje u tohoto pořadu reprízy. Ty se nebudou týkat ani největšího programového hitu letošního podzimu na Óčku, kresleného seriálu Happy Tree Friends.

Tak trochu jako South Park

Happy Tree Friends

Vůbec první pravidelný akviziční (nakoupený) pořad na Óčku může tak trochu připomínat South Park, u nás známý z televize Nova. Jde o dvou až tříminutové animované příběhy skupiny plyšových zvířátek, jejichž každodenní dobrodružství pokaždé skončí katastrofou: nebezpečným zraněním nebo smrtí. V případě Happry Tree Friends to ale neodnese pokaždé stejný hrdina jako Kenny v South Parku. Adeptů na smrt je celá řada: létající veverka Splendid, dikobraz Flaky, krtek The Mole, medvídek Disco Bear, mořská vydra Russel, jelen Mime, mývalí bratři Lifty a Shifty, zamrzlý starověký savec Cro-Marnot, králík Cuddles, veverka Giggles, bobr Handy, sob Lumpy, bobřík Toothy, šilhavá veverka Nutty, tchořice Petunia, intelektuální mravenečník Sniffes, medvědí veterán Flippy, medvěd Pop a malý medvídek Cup.

Happy Tree Friends, jež v minulosti odvysílala i mezinárodní verze hudebního kanálu MTV, nabídne Óčko každý den v deset hodin večer a znovu pět minut před půlnocí. Pokud se na ztřeštěné a opravdu drsné příběhy chcete podívat už nyní, můžete si některé volně přístupné díly přehrát na internetové stránce producenta seriálu, společnosti Mondo Media. Během října televize také plánuje finální číst prvního ročníku soutěže Miss Óčka. Od 9. do 13. října představíme každý den v našem vysílání šest finalistek, pokaždé v jiné soutěžní disciplíně. Ostatní bude na divácích – oni rozhodnou, která se úkoly poprala nejlépe a zaslouží si spoustu cen, plánuje programové oddělení Óčka.

Sledovanost televize Óčko podle Mediaprojektu
Časové období Týdenní zásah (počet diváků) Denní zásah (počet diváků)
1.10.2003 – 31.3.2004 244 000 71 000
1.1.2004 – 30.6.2004 267 000 67 000
1.4.2004 – 30.9.2004 210 000 52 000
1.7.2004 – 17.12.2004 207 000 67 000
1.10.2004 – 31.3.2005 240 000 72 000
1.1.2005 – 30.6.2005 246 000 69 000
1.4.2005 – 30.9.2005 225 000 62 000
1.7.2005 – 17.12.2005 220 000 59 000
1.1.2006 – 30.6.2006 (x) 369 000 (x) 126 000 (x)

Zdroj: Mediaprojekt, RadioTV.cz (x – výsledky podle nového Mediaprojektu s jinou metodikou)

Anketa

Na který z nových pořadů Óčka se těšíte nejvíce?

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 1. 2007 13:16

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+