Hlavní navigace

Óčko Hity se může přejmenovat na Óčko Gold. Odstartuje už zítra v multiplexu 3

31. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Hlavní kanál Óčka už několik dní odpočítává na vlastní obrazovce čas do startu nového programu zaměřeného na největší hity

Jen několik dní přes startem druhého kanálu hudební televize Óčko povolila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) jeho přejmenování z Óčko Hity na Óčko Gold. Nový program zahájí vysílání zítra v celoplošném pozemním multiplexu 3, v němž od loňského června vysílá i jeho mateřská stanice Óčko. Na rozdíl od ní ale Óčko Gold využije možnosti půlročního pilotního vysílání za zvýhodněných podmínek od operátora sítě, společnosti Czech Digital Group (CDG).

K TÉMATU: Óčko Gold zveřejnilo svoje logo a vysílací schéma, odstartuje 1. června v multiplexu 3

„Příklad televize Óčko ukazuje, že třetí multiplex je tím nejlepším partnerem pro televize s ambicemi získat poměrně rychle významný podíl na sledovanosti. Je to umožněno vysokým pokrytím multiplexu 3, nasměrováním antén českých domácností na vysílací věže Českých Radiokomunikací v kombinaci s výhodami pozemního vysílání jako je bezplatnost a jednoduchost příjmu televizního signálu,“ prohlásil člen představenstva CDG Martin Gebauer, který je zároveň finančním ředitelem Českých Radiokomunikací.

ROZHOVOR: Štěpán Wolde: Druhý a třetí kanál mají z Óčka udělat nejkomplexnější hudební médium v Česku

Óčko tři měsíce po loňském přechodu z multiplexu 4 do multiplexu 3 a rozšíření pokrytí z pozemních vysílačů na celou Českou republiku zvýšilo průměrný celodenní podíl na publiku od 15 do 34 na 1,92 procenta. Aktuálně je nejsledovanější televizí v cílové skupině diváků od 15 do 54 v portfoliu mediálního zastupitelství Atmedia. „Novým televizním programem chceme navázat na téměř roční úspěšné vysílání ve třetím multiplexu a zasáhnout nové cílové skupiny,” říká generální ředitel Óčka Štěpán Wolde.

ČTĚTE TAKÉ: Óčko Gold začalo testovat v celoplošném multiplexu 3, ostrý start plánuje na 1. června

“Pro současný úspěch Óčka byl vstup do pozemního vysílání jedním z klíčových faktorů, který nám pomohl navýšit sledovanost a tím i zájem inzerentů o náš program,“ vysvětlil šéf Óčka. „Pro třetí multiplex jsme se rozhodli díky garantovanému vysokému pokrytí obyvatel a jednoduchému příjmu pro diváky,” dodal. Hlavním důvodem ale bude zmíněné pilotní vysílání, které Óčku Gold zajišťuje první půlrok vysílat za výrazně příhodnějších podmínek, ne-li skoro zadarmo. Wolde už dříve prohlásil, že pokud by se Óčku Gold po uplynutí této doby nevyplatilo v multiplexu 3 pokračovat za komerčních podmínek, z této sítě by se stáhlo.

BRAND24

NAPSALI JSME: Multiplex 3 láká na zlevněné „pilotní vysílání“ už druhý celoplošný kanál Óčka

Óčko chystá na červen nebo červenec ještě třetí tematický kanál Óčko Express, které bude zaměřené na angloamerické hity hrané v sesterském Expresrádiu. To patří stejně jako Óčko mediální skupině Mafra. Óčko Express má ale narozdíl od Óčka a Óčka Gold vysílat přes kabel a satelit, maximálně se objeví v některé z regionálních městských sítí DVB-T. Start dvou nových tematických televizí Óčka může předznamenávat snahu Mafry zvýšit zásah hudebního kanálu před jeho případným prodejem. Dřívější pokusy selhaly kvůli nízké sledovanosti a rozdílných představách o ceně této televize.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).