Více

O2 TV získala terestrickou licenci, Barrandov souhlas k přejmenování Muziky a Signál vysílač v Táboře

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila také pět pokut od pěti do deseti tisíc korun, mimo jiné kvůli klamavému teleshoppingu. Do března pak mohou zájemci zažádat o pražskou frekvenci 101,6 MHz.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém třetím letošním zasedání projednala celkem 43 bodů programu, vyhodnotila 61 stížností, v pěti případech upozornila na možné porušení zákona a rozhodla o zahájení trojice správních řízení. Uložila také celkem pět pokut, jejichž obvyklou příčinou byly nedostatky v teleshoppingovém vysílání, pouze jednou Rada sankcionovala nedodržování platné licence.

MINULÉ ZASEDÁNÍ: RRTV udělila pokutu TV Regina, zahájila správní řízení s Barrandov Muzika a rozporuje reklamu na Cetelem

O2 zatím nechce být konkrétnější

Nejzajímavější část posledního zasedání Rady se ale týkala licenčních řízení, ve kterém O2 TV uspěla se žádostí o licenci k provozování celoplošného zemského digitálního televizního vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů na 12 let. Vysílaný program by měl nést označení O2 TV FREE a jeho základní programovou specifikaci licence definuje jako sportovně-informační program. Nový program by měl vysílat 24 hodin denně na celém území České republiky a v českém jazyce. Operátor o licenci požádal 11. ledna a žádost ještě 26. ledna doplnil.

Zástupci O2 se zatím k podrobnostem chystaného kanálu nechtějí vyjadřovat. O2 TV se vždy snažila dělat věci jinak a toto je jedna z nich. Zatím ale nenastal čas na to říci více, uvedla pro DigiZone Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení operátora. V této souvislosti je možné zmínit široké možnosti hybridní HbbTV technologie, kterou třeba v zemské síti Digital Broadcasting využívá pro své vysílání Seznam TV nebo příklad říčanského DVB-T operátora Freedom TV, který prostřednictvím hybridní aplikace distribuuje portfolium placených kanálů mezi své předplatitele.

K TÉMATU: Chcete sledovat Seznam na DVB-T? Základem bude Smart TV

Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení O2

V Plzni spustí regionální televizi a v Praze se uvolnila rozhlasová frekvence 

Další vysílací licenci získala od Rady plzeňská společnost Mediapoint Consulting. Opravňuje ji k provozování televizního vysílání programu Plzeň TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů po dobu dvanácti let. Podle znění licence by mělo jít o regionální televizi informačně-zábavního charakteru vysílající 24 hodin denně v češtině. Distribuční platformou by mělo být internetové vysílání a mobilní aplikace dostupná na webu televize

Další udělená licence putuje společnosti Mediapoint Consulting, která chystá televizní vysílání programu Plzeň TV prostřednictvím zvláštních přenosových systémů. Nového vysílače se dočkalo i Signál Rádio, když společnost Radio United Broadcasting obdrželo licenci k provozování rozhlasového vysílání z vysílače Tábor na frekvenci 107,8 MHz a s výkonem sto wattů.

Rada také vyhlásila licenční řízení k provozování rozhlasového vysílání z vysílače Praha-Výtoň na frekvenci 101,6 MHz a s výkonem sto wattů. Jeho souřadnice jsou WGS 84: 14 24 54 / 50 04 07 a lhůtu pro doručení žádostí stanovila vysílací Rada na čtvrtek 23. března.


Autor: Google

Souřadnice vysílače na pražské Výtoni

Pokuty za nejasné účtování teleshoppingových hovorů a programové chyby lázeňské TV

Dvě pokuty ve výši deseti tisíc korun udělila Rada za nekalou obchodní praktiku, když v rámci teleshoppingového bloku televize Relax nebyli diváci výslovně upozorněni písemně na obrazovce, že po celou dobu spojení na telefonní lince bude účtována cena hovoru sedmdesát korun za jednu minutu. Diváci také nebyli informováni, že po celou dobu telefonického spojení jim nebude poskytována ezoterická služba po telefonu, ale v některých úsecích namísto toho služba čekání na další spojení bez ezoterického obsahu, nebo případně služba pohovoru s dramaturgem

PSALI JSME: Podle RRTV klamaly telefonické soutěže na Kino Barrandov své diváky

Tímto jednáním mohlo podle názoru radních dojít k podstatnému narušení ekonomického chování spotřebitele, který by na základě zmíněných informací mohl své rozhodnutí zavolat na dané telefonní číslo důkladně zvážit či úplně přehodnotit. Desetitisícovou pokutu si v této souvislosti vysloužila společnost TipTV production jako zadavatel rozporovaného spotu a společnost TP Pohoda z pozice jejího šiřitele.

Ukázka z vysílání pořadu Vědmy radí na TV Pohoda.

Ukázka z vysílání pořadu Vědmy radí na TV Pohoda.

Třetích deset tisíc si od RRTV vykoledovala společnost Jihočeská telekomunikační kvůli porušení licenčních podmínek programu Třeboňská lázeňská televize. Podle nich se ve vysílání mají střídat dvě smyčky o stopáži šedesáti minut a program má obsahovat konkrétní prvky, jako například denní zpravodajství s minimálně jednou aktuální reportáží denně, diskuzní pořad nebo aktuality z regionálního sportu. Namísto toho televize loni od 12. září do 7. října vysílala jediný neměnný programový blok tvořený pěti archivními audiovizuálními záznamy bez komentáře a bez aktualizace, a to v průběhu celého zmíněného období.

Stupeň nedoslýchavosti moderátorů a absence certifikátu pravosti u Swarovského bižuterie

Kyperská firma Telemedia Interactv Production Home Limited byla potrestána pořádkovou pokutou ve výši pěti tisíc korun, když bezdůvodně odepřela podat Radě vysvětlení, jestli moderátor či moderátorka teleshoppingu má v průběhu přímého přenosu informace o tom, jestli někdo z diváků, kteří zatelefonovali na inzerovanou linku, čeká na spojení do studia. Konkrétně se Rada zaměřila na moderátorku pořadu Linka lásky odvysílaného na stanici Kino Barrandov letos 13. dubna 2016 krátce po poledni.


Autor: YouTube

Soutěžní teleshoppingový pořad Linka Lásky

Stejná společnost obdržela ještě další pětitisícovou pokutu, jejíž příčinou byl v tomto případně teleshoppingový blok Klenot, odvysílaný na TV Barrandov loni v srpnu. Pořádkovou pokutu by kyperská společnost měla zaplatit za bezdůvodné odepření vysvětlení, když Radě odmítla sdělit, zda šperky typu Swarowski Elements nabízené během vysílání Klenot TV disponují certifikátem pravosti vydaným rakouskou společností Swarovski AG.


Autor: YouTube

Nabídka bižuterie od Swarovského v teleshoppingové Klenot TV

Rada schválila změnu v názvu stanice Barrandov Muzika a rozporuje nevyváženost reportáže o ptačí chřipce

Rada zahájila správní řízení se společností Barrandov Televizní Studio, která v lednovém pořadu Naše zprávy odvysílala na TV Barrandov reportáž nazvanou Zničili mu životní dílo. Ta informovala o likvidaci ptactva kvůli ptačí chřipky, která proběhla v obci Lázně Toušeň. Podle názoru Rady informovala předmětná reportáž zcela jednostranně z pohledu majitele chovu. Neposkytnutím prostoru zdroji informací z druhé strany, v daném případě třeba zástupci Státní veterinární správy, byla událost prezentována nevyváženě a divák byl naváděn k jedinému vyznění události o nelegitimním a zbytečném zásahu veterinářů a zbytečnému zabíjení ptactva, píše se ve vyjádření Rady.

Své o opeřencích věděl už Alfred Hitchcock. A což teprve sovy, které se nezdají být tím, čím jsou…

Televizní skupině Barrandov se ale povedlo uspět se změnou jména kanálu Barrandov Muzika, který od začátku letošního roku vysílá pod názvem Barrandov Family. Rada souhlasila s úpravou původních licenčních podmínek, změnila název programu na Barrandov Family a upravila některé další programové podmínky.

Pravidla silničního provozu platí i pro závodníky

Dalším z řady hříšníků se v očích vysílací Rady stalo tuzemské zastoupení automobilky, společnost Hyundai Motor Czech, se kterou bylo zahájeno správní řízení. Jeho předmětem je reklamní spot automobilu Hyundai i30, který na začátku ledna odvysílala hudební stanice Óčko. Podle dobrozdání Rady může ztvárnění reklamy vyvolat pocit, že automobil umožňuje svými vlastnostmi typ jízdy, který je bezpečný i na samotné hraně dodržování dopravních předpisů

Rada ve svém odsudku akcentuje i zapojení závodních jezdců, kteří svůj styl jízdy přenášejí nejen do inzerovaného auta, ale i přímo do běžného silničního provozu. Tím podle Rady naznačují, že rychlý způsob jízdy je v daném vozidle zcela legitimní co do bezpečnosti jezdce, tedy že vůz poskytuje jakousi mimořádnou ochranu. Závodníci navíc uvedený vůz fakticky doporučují prostřednictvím věty I soutěžní jezdci už to vědí, přichází vůz, jaký tu ještě nebyl.

Rada označuje v reklamě použité vyjádření A teď ujedu všem za „apelativní“ a dovozuje, že i kdyby bylo použito v reklamní nadsázce, utvrzuje možnost užití vozidla ve vyšší rychlosti, než je v běžném silničním provozu standardem. Takové ztvárnění reklamy může podle vyjádření Rady podporovat chování ohrožující bezpečnost osob nebo majetku.

Zadavatel reklamy tak mohl podle právníků Rady podporovat chování poškozující zdraví nebo ohrožující bezpečnost osob nebo majetku, jakož i jednání poškozující zájmy na ochranu životního prostředí, ke kterému mohlo dojít zadáním předmětného spotu.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 2. 2017 17:48

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+