Více

O Radku Johnovi a synergickém efektu TV Barrandov s Týdnem

Opravdu nebude mít Radek John nic společného s publicistikou v časopise Týden, když jeho vydavatel tolik sází na synergii svých tištěných titulů s televizí Barrandov?

Jan Potůček

Ilustrace: Nenad Vitas

Jako na houpačce si musel tento týden připadat Radek John, který se rozhodl opustit potápějící se loď Věcí veřejných (byť jako kapitán by měl zůstat na můstku až do posledních chvil) a vrátit se zpátky k novinařině. Vydavatelství Empresa Media, pro které bude pracovat a jemuž patří časopisy Týden a Instinkt, ale nově i televize Barrandov, nejprve oznámilo, že John povede publicistiku v jeho týdenících, aby po silně odmítavé reakci odborné veřejnosti, politiků i redaktorů Týdne (několik jich dalo na protest výpověď) couvlo a sdělilo, že John bude pouze jako externista připravovat pro TV Barrandov nový investigativní pořad.

Pominu fakt, že i z celosvětového hlediska by bylo hodně neobvyklé, když poslanec a předseda parlamentní strany šéfoval investigativnímu pořadu na celoplošné komerční televizi. Pokud si ale správně vzpomínám, je to jen několik týdnů, co nám Empresa Media s velkou pompou oznamovala, jak synergicky propojí svoje tištěné tituly a TV Barrandov. A hned jako první takový krok oznámila, že nový programový ředitel Barrandova Marek Stoniš bude i nadále vést redakci společenského týdeníku Instinkt.

Víme také, že Instinkt společně s Barrandovem a sesterským týdeníkem Sedmička připravuje společný projekt erotického pořadu Intim, což má být další důkaz propojení všech typů médií pod hlavičkou Empresa Media. John do firmy nastupuje, aby vedl publicistiku. Tedy pohledem oněch integračně-synergických efektů by měl dohlížet na publicistické formáty nejen v televizi Barrandov, ale i v časopisech Týden, Instinkt, Sedmička a dalších. A ono to tak pravděpodobně bude, jen se to navenek těžko přiznává, když se proti Johnovu angažmá vzedmula taková vlna protestů.

Faktem je, že John překračuje všechna dosavadní novinářská tabu. Jenže ta poslední dobou padají jako hrušky ze stromu sama o sobě – média zmítaná krizí lehce zapomínají na to, co jim bylo dříve svaté. U Johna bude ale těžké zapomenout na jeho ministerské intermezzo, propůjčení tváře nové politické straně, která se ve velmi krátké době dokázala zcela zdiskreditovat a plané sliby, které tolik kritizoval v době, kdy byl mluvící hlavou v pořadu Na vlastní oči na Nově.

Johnovi bývalí kolegové z Novy se právem cítí dotčeni, když jejich někdejší šéf, co vedle moderování Očí vedl předražený časopis pro pojišťovnu a vydával rovněž předraženou kuchařku pro státní lesy, náhle chystá pořad, který by jim měl konkurovat. A počítá s tím, že k tomu využije kredit, který získal právě coby moderátor Očí. Tohle už není sbírání zrcadel TýTý za nejlepšího publicistu, který vlastně publicistou ani nebyl, ale na rozdíl od autorů reportáží, které uváděl na obrazovce, byl nejvíc vidět. To je naprostá ztráta soudnosti a smyslu pro profesionalitu.

Anketa

Vítáte angažmá Radka Johna v televizi Barrandov?

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 11. 2012 16:31

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+