Více

O programové pozice v polském multiplexu 1 má zájem 12 subjektů včetně TV Trwam

Anonym vyhrožuje v souvislosti s tendrem na volné programové pozice předsedovi KRRiT a jednomu z jejich členů zastřelením, pokud TV Trwam nezíská licenci pro DVB-T šíření.

Čtyři volné programové pozice v polském multiplexu 1 by chtělo obsadit celkem dvanáct zájemců. Vyplývá to z počtu žádostí, které se sešly na Krajowe Radě Radiofonii i Telewizji (KRRiT), tamní obdobě Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Serveru Wirtualnemedia.pl to sdělila mluvčí KRRiT Monika Bąk. Pondělí 25. února bylo posledním dnem, kdy mohli zájemci o šíření v multiplexu 1 podávat své přihlášky do tendru, který regulátor vyhlásil. Jak vás už server DigiZone.cz informoval, v síti chce vysílat například nový veřejnoprávní kanál TVP ABC nebo nová stanice společnosti Kino Polska TV.

K TÉMATU: Dočkají se diváci v polském příhraničí filmového kanálu v DVB-T? Je to možné

Na poslední chvíli se do tendru přihlásila včera i společnost Lux Veritas, která je provozovatelem kontroverzní křesťanské televize TV Trwam a rozhlasové stanice Radio Maryja. Právě s projektem TV Trwam se o volnou pozici v televizním multiplexu uchází. Společnost Lux Veritas podala přihlášku dnes ve 14 hodin. (…) Doufáme, že KRRiT zváží naši žádost, postaví se k ní kladně a Lux Veritas obdrží příslušnou licenci, uvedl včera člen představenstva Jan Król. TV Trwam už se ucházela o pozici v multiplexu 1 v minulém tendru, tehdy ale neuspěla. KRRiT tehdy argumentovala možným problematickým financováním projektu v budoucnu.

ČTĚTE TAKÉ: Dětský kanál Telewizje Polska se bude jmenovat TVP ABC. Měl by vysílat i v DVB-T

Výběrové řízení, které vyhlásil tamní regulátor, ale provází poměrně velká kontroverze, o kterou se postarala zejména právě TV Trwam, i když nepřímo. Jak informoval list Gazeta Wyborcza, předseda KRRiT Jan Dworak i jeden z jejich členů Krzysztof Luft obdrželi dopisy, v nichž jim anonym hrozí smrtí, pokud výše uvedená křesťanská televize nezíská licenci pro pozemní vysílání. Pokud se tak nestane, zrádce bude zastřelen, píše se doslova v dopisu. Případ už dostala k řešení policie. Jedním ze zájemců o volnou programovou pozici je i provozovatel kanálu Tele 5. Informoval o tom Satkurier.pl.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 2. 2013 14:49

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+