Více

Novým šéfem obchodu ČT Hynek Chudárek, marketing povede Daniela Němcová

Do vedení České televize míří další z konkurentů Petra Dvořáka v loňském finále konkurzu na generálního ředitele České televize

Už druhý ze čtyř protikandidátů Petra Dvořáka v loňském finále konkurzu na generálního ředitele České televize, Hynek Chudárek, míří do vedení ČT. Od 1. listopadu se stane novým obchodním ředitelem ČT. Ve funkci vystřídá Jana Svobodu, který z Kavčích hor odešel na vlastná žádost ke konci září. Rovněž Svoboda byl jedním z finalistů loňského konkurzu na šéfa celé ČT. Petr Dvořák přitom před volbou tvrdil, že žádnému ze svých soků funkci v managementu nenabídne.

K TÉMATU: Svoboda a Kasalová: dva překvapivě rychlé odchody z vedení České televize

Vedení televize se navíc rozroste o jedno ředitelské místo na prvním stupniu řízení. Obchodní ředitel totiž dosud zároveň vedl i marketing ČT. Petr Dvořák se nyní rozhodl obě funkce rozdělil a novou marketinovou ředitelkou ČT jmenovat Danielu Němcovou, kterou si přivedl loni krátce po svém nástupu na Kavčíé hory jako ředitelku Vnější a vnitřní komunikace ČT. “Cílem tohoto kroku je kvalitativně a efektivně rozvíjet prezentaci ČT navenek a věnovat zvláštní pozornost oblasti obchodu, která v posledním roce zaznamenala významné změny z hlediska legislativy i celkové situace na televizním trhu,” vysvětlila mluvčí ČT Michaela Fričová.

ČTĚTE TAKÉ: Nástupce Jany Kasalové v ČT zároveň působí v soukromé produkční společnosti

O Chudárkovi coby řediteli obchodu a marketingu uvažoval Dvořák již loni na podzim. Na neformálním setkání s novináři řekl, že se rozhodoval mezi ním a Janem Svobodou, ale nakonec se rozhodl pro Svobodu, protože mu připadal “dravější”. Chudárek se v minulosti už jednou zúčastnil výběrového řízení na generálního ředitele ČT, a stejně jako loni postoupil do finále. Předtím několik let dělal výkonného ředitele hudební televize Óčko, kterou před lety zakládal a spoluvlastnil. Loni z ní ale kvůli své kandidatuře na šéfa ČT odešel.

NAPSALI JSME: Českou televizi po jednačtyřiceti letech opouští její technický ředitel Rudolf Pop

“Jeho úkolem bude rozvíjet obchodní aktivity České televize ve všech možných oblastech definovaných zákonem, tedy v prodeji omezeného reklamního prostoru, sponzoringu a tzv. product placementu, v možnosti vytěžování archivu ČT, v rozvoji knižní edice či prodeji merchandisingu ČT,” popsala mluvčí ČT. Nástup Němcové do vedení marketingu provází sloučení tohoto oddělení s oddělením Komunikace. „Věřím, že tyto personální změny přinesou ČT stabilitu a jasnou vizi v oblastech obchodu a marketingu, a podpoří tak probíhající transformaci v ostatních klíčových oblastech,“ prohlásil Petr Dvořák.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+