Více

Nových stanic není nikdy dost. Se svou „troškou“ do mlýna přispěje i Barrandov

TÝDENNÍ REVIZE – V dubnu přibudou k plnoformátové televizi Barrandov dva nové tematické kanály. Půjde konkrétně o filmovou a dokumentární stanici kombinovanou s tvorbou pro děti.

Barrandov potvrdila na duben spuštění dvou nových kanálů

Spuštění dvou nových televizních stanic avizovaných původně na konec letošního roku, potvrdil v pondělí provozovatel plnoformátové TV Barrandov, společnost Barrandov Televizní Studio. Programy se objeví v multiplexu 3 společnosti Czech Digital Group (CDG), kterou stoprocentně ovládají České Radiokomunikace. Hlavní kanál TV Barrandov je šířen v multiplexu 2 vedle Novy, Novy Cinema, Primy a Primy Cool. První program ponese název Kino Barrandov a zaměří se na filmy, druhá stanice nabídne kombinaci dětských pořadů a dokumentů a bude se jmenovat Barrandov Plus.

V průběhu roku 2014 jsme se cíleně zaměřili na zprovoznění těchto dvou kanálů a jsem velmi rád, že můžeme tuto novinku v závěru roku oznámit. Diváky jistě potěší informace, že výhradním dodavatelem obsahu nových kanálů bude společnost SPI International, která je mezinárodně známá svojí bohatou a kvalitní filmotékou,uvedl při této příležitosti Jaromír Soukup, majitel a předseda představenstva společností Empresa Media a Barrandov Televizní Studio. Zprávu zveřejnil server Týden.cz, který patří stejně jako TV Barrandov do již zmiňované Soukupovy mediální skupiny.

Lukáš Polák: Barrandov potvrdil spuštění dvou nových stanic, odstartují v dubnu příštího roku

Nova nechala zablokovat „Balvínovu“ službu TV4You

Služba TV4You zapsaného spolku In4You, která nabízela on-line streaming vybraných volně šířených televizních stanic, je od středy 31. prosince 2014 nefunkční. V provozu není nejen doména na adrese: http://www.tv4you.cz/, ale i veškeré mobilní aplikace. Soud vyhověl našemu návrhu na předběžné opatření proti spolku In4You, které bez příslušných práv nakládal s naším vysíláním. Na základě rozhodnutí soudu byla znepřístupněna doména TV4You,sdělila DigiZone.cz mluvčí Novy Anna Suchá.„Prima tento krok vítá,“dodala mluvčí konkurenční televize Marie Fianová.

Dnes byla technicky znepriszupnena domena tv4you.cz ze strany ceskeho registratora. Jedna se o bezprecedentni krok omezujici pravni rady CR. Tv4you pripravuje kroky vedouci k naprave. Omlouvame se vse za to, ze sluzba neni dostupna. Nemuzeme za to!uvedl včera na svém Facebooku provozovatel služby TV4You. Televize se pustily do boje s touto službou proto, že zapsaný spolek In4You neměl jejich souhlas k tomu, aby je v rámci své nabídky šířil. Uskupení v čele s bývalým generálním ředitelem České televize Óčka a ministrem kultury Jiřím Balvínem tvrdilo, že programy nestreamuje, ale pouze dává divákům technologickou platformu pro jejich sledování.

Lukáš Polák: Streamingová služba TV4You je kompletně nefunkční, nefunguje jí web ani aplikace

TVprogram.cz nabízí možnost on-line nahrávání

Společnost goNET, která je provozovatelem portálu SMS.cz, v rámci něhož funguje i pravděpodobně největší televizní programnejen českých a slovenských stanic v tuzemsku, začala od tohoto měsíce nabízet možnost on-line nahrávání pořadů označované jako „rekordér zdarma“. Vše v praxi funguje tak, že uživatel si vybere ve vysílacím schématu to, co ho zajímá, klikne na ikonu symbolizující tlačítko REC (nahrávání, pozn. red.), a když je pořad odvysílán, může si ho přehrát v počítači nebo on-line na TVprogram.cz. Uživatelům nabízí provozovatel služby taktéž nahrávání jednotlivých epizod.

Krok firmy je poměrně překvapivý. Přichází s ním totiž ve chvíli, kdy televize proti podobným službám bojují. Nedávno de facto stejnou službu, jak upozornil náš sesterský web Lupa.cz, vypnul server Grabuj.cz, s televizemi je na válečné stezce také provozovatel služby TV4You, zapsaný spolek In4You, jehož jednatelem je bývalý ředitel České televizeÓčka a někdejší ministr kultury Jiří Balvín. TV4You nabízela on-line a prostřednictví mobilních aplikací sledování vybraných volně šířených stanic. K tomuto podnikání však neměla od televizí souhlas. Na příkaz soudu byla služba v uplynulých dnech zablokována.

Lukáš Polák: TVprogram.cz začal nabízet on-line nahrávání, lidé prý na službu mají právo


Foto: archiv

Možnost pořizovat si nahrávky by měl mít podle provozovatele služby každý divák

Stručně

Polská veřejnoprávní televize ukončila k 31. prosinci 2014 svou distribuci prostřednictvím satelitnípozice 19,2 stupně východně, družice Astra 1KR. Pro majitele kompletů pro příjem signálů z orbitu to bohužel znamená jediné – kanály TVP Info, TVP Polonia, TVP Historia ani TVP Kultura už si pustit nemohou.

Lukáš Polák: Zpravodajství ani dokumenty z Polska už si na satelitu Astra nepustíte

Rodina kanálů slovenské televizní rodiny Joj Media House se rozšířila od čtvrtka o další stanici. Svůj start si na 1. ledna 2015 v šest hodin ráno naplánoval tematický okruh Rik. Doplnil tak stávající portfolio televizí Joj, Plus, Wau a Senzi.

Lukáš Polák: O dětské diváky bude bojovat další televize, zítra startuje tematický kanál Rik

Provozovatel satelitní služby Digi TV, rumunská společnost RCS&RDS, se rozhodla k 31. prosinci 2014 ukončit šíření stanice Universal Channel, a to jak v její maďarské, tak i středoevropské verzi. Vyřazení programu potvrdila serveru DigiZone.cz Veronika Tamchynová, zástupkyně společnosti Universal v České republice a na Slovensku.

Lukáš Polák: Satelitní služba Digi TV odpojila Universal Channel, jednání o šíření ztroskotala

Satelitní operátor Skylink, respektive jeho provozovatel, lucemburská skupina M7 Group, oficiálně zveřejnila seznam změn, které proběhnou za několik dní na pozici 23,5 stupně východně. Pro čtenáře DigiZone.cz už nepůjde o žádné překvapení, naše redakce o prvních z nich informovala koncem listopadu.

Lukáš Polák: Skylink avizuje lednové přelaďování na satelitu, zveřejnil plánované změny

Nebývalý úspěch během posledního dne roku zopakovala stejně jako loni lidová Šlágr TV. Během celého Silvestra ji sledovalo v průměru 4,83 procenta dospělého publika u televizních obrazovek, což je dokonce o něco více než loni, kdy o Silvestru dosáhla celodenního podílu 4,33 procenta.

Jan Potůček: Šlágr TV zopakovala loňský silvestrovský úspěch: večer se dotahovala i na Primu

Zpravodajství slovenské televize Joj se s příchodem roku 2015 představilo svým divákům z kompletně novým vizuálem. Nejvíce viditelná je změna u hlavní relace nazvané jednoduše Noviny, kterou zájemce provedla včera neobvyklá dvojice Ján Mečiar – Luboš Sarnovský.

Lukáš Polák: Podívejte se na kompletní proměnu zpravodajství slovenské televize Joj

61 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 4. 1. 2015 18:08

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+