Více

Nové trendy ve sledování televize: úprk od velké obrazovky k tabletu

Velká televizní obrazovka je stále nejpopulárnějším způsobem, jak sledovat televizní obsah, ale i tablety a další zařízení získávají stále pevnější půdu pod nohama.

Televizní vysílání bylo postaveno na hlavu díky ohromující explozi kanálů, platforem a zařízení, která působí obrovský tlak na broadcastery i tvůrce obsahu. Jejich cílem je zjistit, jakým směrem obrátit jejich činnost, aniž by byla ohrožena jejich nabídka. Je však možné určit některé jasné trendy.

Streamujeme a chytáme...

Podle výroční studie společnosti Ofcom (sestavené na základě "digitálního sedmidenního deníku") živé televizní vysílání sleduje jen asi polovina mladých ve věku 12-15 let ve srovnání s 69 % všech dospělých. Stejná mladá cílová skupina také tráví 20 % svého času sledováním krátkých videoklipů prostřednictvím sociálních sítí. Mladší generace se přemisťuje od dlouhodobé formy živého televizního vysílání spíše k formě streamování a catch-up. Fenomén tohoto trendu neustále sílí, říká Susie Buckridge, produktová ředitelka online televize Youview. „Za dva roky, co Youview zahájila své vysílání, jsme zaznamenali nárůst „nahrávek na vyžádání“ (on demand nahrávky) na průměrných 3 500 000 každý týden. Navíc více než polovina zákazníků Youview si 4x každý týden prohlíží 30minutové on-demand televizní programy."

 

Svoboda volby

Bohatství zařízení, od herních konzolí po tablety, neustále roste. Více než jeden ze čtyř britských spotřebitelů nyní vlastní více zařízení než jen tablet (zdroj: IAB). Televizní diváci mají dnes větší svobodu rozhodnutí, na co se budou dívat, protože mohou ignorovat harmonogramy a na své oblíbené show se podívat později. A navíc na jiném zařízení. Například fotbalové přenosy jsou stále více než na velké obrazovce v obývacím pokoji sledovány na smartphonech nebo tabletech ve vlaku nebo dopravním prostředku. Svoboda volby je, zdá se, klíčovým slovem.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+