Více

Nově nešel 25 hodin zvuk v satelitním freeSATu. Pře se kvůli tomu s UPC

Pětadvacet hodin bez zvuku u hlavního programu televize Nova byli minulý týden zákazníci satelitní služby freeSAT (bývalého UPC Direct). Operátor nazlobeným divákům tvrdil, že chyba byla na straně televize, ta to však popírá. Zvuk u Novy nešel od středy 23. listopadu ráno, kdy vypadnul během Snídaně s Novou, a opět fungoval až od čtvrtka 24. listopadu, konkrétně od 9:15 hod. Diváci kvůli tomu zahltili telefonní linky Novy, ovšem marně.

K TÉMATU: Výpadek distribučního signálu: jak ho řeší operátoři a jak televize?

Satelitní služba UPC Direct od 23.11.do 24.11. 9:15 hodin nepřenášela programový zvuk programu Nova. Na dotazy svých abonentů – diváků programu Nova tento distributor UPC uváděl, že chyba vzniká v televizi Nova, což nebyla pravda. Tím docházelo k tomu, že diváci zahltili televizi Nova dotazy a stížnostmi, potvrdila serveru DigiZone.cz Marie Fianová z tiskového oddělení Novy.

ČTĚTE TAKÉ: Česká televize měla na satelitu výpadek, další programy byly bez signálu

Výpadek zvuku se dotknul výhradně hlavního programu Novy ve standardním rozlišení obrazu. Televizi během něj kontaktovali i zástupci centrály UPC v Holandsku, odkud jsou televizní programy služby freeSAT uplinkovány na satelit. Sdělili nám, že máme na zvuku chyby PCR a proto nemají naši zvukovou stopu. Telefonicky i e-mailem jsme jim vysvětlili, že se mají obracet na svého dodavatele signálu, tedy českou pobočku UPC, protože program Nova SD pro ně nekódujeme my, řekl DigiZone.cz zdroj z Novy.

Po konzultaci s techniky české UPC se podle Novy podařilo potvrdit, že UPC má v Praze signál jejího programu v pořádku, takže i v kabelové síti UPC k žádným výpadkům zvuku nedocházelo. Technická závada tedy vznikla na trase mezi českým UPC a centrálou firmy v Holandsku.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+