Více

Nové kanály přišly v té nejhorší době, tvrdí šéf Novy

Přispěla televize Nova za 15 let k hloupnutí diváků? To si rozhodně nemyslí její generální ředitel Petr Dvořák, který poskytl rozhovor dnešním Lidovým novinám. Komerční televize je podle něj médium, které nemá za cíl vychovávat, ani zlepšovat či zhoršovat kulturu, ale také nemá vytvářet další dalekonosné poslání. Nova naučila diváky tomu, že se nebojí zeptat. Že jim vždy dávala a dává informace v poměrně kondenzované formě, snaží se být hodně návodná, konstatoval Dvořák.

Dvořák však nepopřel, že by Nova neformovala společnost. To, že se každý druhý člověk v hlavním vysílacím čase na ni dívá a tak to funguje už patnáct let, má na diváka vliv, upřesnil šéf nejsledovanější české televize. Pozitivem na Nově je podle něj to, že dala divákům mnoho emocí a ukázala jim spoustu možností. O negativních stránkách nechtěl Petr Dvořák mluvit a označil je za intelektuálštinu.

Upozornil, že Nova se snaží být striktní a nechovat se např. jako Česká televize, která ve zpravodajství směšuje podle něj informace a názory. Nesnažíme se v Televizních novinách pouštět do komentářů, ale necháváme je třeba do Střepin, řekl Dvořák. Šéf komerční jedničky zároveň upozornil na to, že nové kanály, které začaly vysílat v současné době, přišly v tu nejméně vhodnou chvíli. Pro nové digitální televize byl vstup na trh v této době úplně nejhorší, jaký si mohly přát, prohlásil Dvořák.

ČTĚTE TAKÉ:
FOTOGALERIE: Jak televize Nova slavila 15 let od svého startu
Nova oslavila patnáct let a představila jarní schéma
České MTV by mohlo být spuštěno klidně až příští rok
Nova se chystá investovat do dvou nových seriálů 180 milionů korun

16 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 2. 2009 23:23

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+