Více

Nova v srpnu klesla na nejhorší měsíční podíl u dospělého publika v historii: 20,98 %

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizní sledovanost ale výrazně ovlivnily letní olympijské hry v Londýně, které pomohly k nadprůměrným výsledkům sportovnímu kanálu ČT 4.

Vůbec nejnižšího průměrného měsíčního podílu u dospělého publika za dobu své existence dosáhla v srpnu televize Nova. Po celý den ji sledovalo v průměru 20,98 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize. Nova si přesto udržela pozici nejsledovanější české televize. Vyplývá to z měsíční zprávy o televizní sledovanosti, kterou pravidelně vydává Asociace televizních organizací (ATO) na základě dat od společnosti Mediaresearch.

K TÉMATU: Hvězdy a propadáky začátku podzimní sezóny: daří se hlavně Nově, až na MasterChefa

Nova si oproti červenci pohoršila o 0,17 procentního bodu, klesaly však podíly i všech ostatních plnoformátových televizí: Prima family si oproti červenci pohoršila o 0,46 procentního bodu na hodnotu 18,04 procenta, ČT 1 o 0,52 procentního bodu na 16,14 procenta a TV Barrandov o 0,32 procentního bodu na hodnotu 5,14 procenta. Největší meziměsíční pokles, o 0,75 procentního bodu, ale vykázala zpravodajská ČT 24 (z červencových 5,90 na srpnových 5,15 procenta). 

ČTĚTE TAKÉ: Talent na Prima family prohrál se Ztracenou bránou na ČT 1: měl 840 tisíc diváků

Srpnovou sledovanost televizí ale výrazně ovlivnily letní olympijské hry v Londýně, které napomohly k nadprůměrným výsledkům sportovnímu kanálu ČT 4. Čtyřka v srpnu dosáhla vůbec nejlepšího měsíčního podílu na dospělém publiku za celý letošní rok: 7,84 procenta. Oproti červenci jde o nárůst o 2,77 procentního bodu. Olympiáda mírně pomohla i ČT 2, která se během londýnských her dočasně proměnila na druhý sportovní kanál České televize. Za srpen Dvojka vykázala průměrný celodenní podíl 4,34 procenta – o osm setin procentního bodu vyšší než v červenci.


Zdroj: ATO – Mediaresearch

V rámci tří největších televizních skupin v srpnu s přehledem zvítězila v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku Česká televize, která dosáhla hodnoty 33,47 procenta. Jako jediná si oproti červenci polepšila, a to o 1,58 procentního bodu. Druhá byla Nova Group s podílem 25,90 procenta, který byl o 0,46 procentního bodu horší než v červenci. Na třetí pozici skončila Prima Group, která si také oproti červenci nejvíce pohoršila: o 0,91 procentního bodu na hodnotu 24,16 procenta.

V meziročním srovnání se srpnem loňského roku vykázala největší růst sportovní ČT 4, která si díky letošní olympiádě polepšila o 4,39 procentního bodu (z loňských 3,45 procenta na letošních 7,84 procenta). Naopak největší propad zaznamenala Nova, a to o 6,77 procentního bodu (z loňských 27,75 procenta na letošních 20,98 procenta). Meziroční růst i přes konkurenci olympiády vykázala ČT 1, Prima family a Prima love, všechny o víc než jeden procentní bod.

Průměrné celodenní podíly televizí za srpen 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program  Share D15+ Meziměsíční vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,14 – 0,52 + 1,25
ČT 2 4,34 + 0,08 – 0,57
ČT 4 7,84 + 2,77 + 4,39
ČT 24 5,15 - 0,75 – 0,41
Nova 20,98 - 0,17 - 6,77
Nova Cinema 4,92 – 0,29 – 0,54
Prima family 18,04 – 0,46 + 1,06
Prima Cool 3,73 – 0,30 – 0,01
Prima love 2,39 – 0,15 + 1,05
TV Barrandov 5,14 - 0,32 0
Atmedia 2,11 0 – 0,02
ostatní TV 9,22 + 0,11 – 0,25

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+