Hlavní navigace

Nova skokanem minulého týdne, Prima jako skupina díky Maxu u mladých nad ČT

30. 11. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupina Nova se po dvou týdnech vrátila na pozici lídra v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let, odkud ji dočasně odsunula ČT.

Mezitýdenní vývoj (vs. 47. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Televizi Nova, konkrétně jejímu hlavnímu kanálu, se podařilo minulý týden nejvíce růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila o 1,42 procentního bodu na hodnotu 22,47 procenta. Díky fotbalové Lize mistrů se dařilo i ČT Sport, která si připsala 0,65 procentního bodu na podíl 2,28 procenta, a růst o 0,62 procentního bodu na hodnotu 14,18 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy, kterému to ovšem nestačilo na pozici dvojky na trhu. Tu si i přes největší pokles minulého týdne drží ČT 1, která si pohoršila o 1,19 procentního bodu na hodnotu 15,70 procenta. Po událostech v Paříži klesal i zájem o zpravodajskou ČT 24, která se propadla o 0,95 procentního bodu na podíl 4,40 procenta. Pokles o 0,60 procentního bodu na hodnotu 5,20 procenta zaznamenala i TV Barrandov.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima Max pomohla minulý týden Primě k růstu, meziroční propad skupiny ale nezastavila

Nově se dařilo i jako skupině. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za všech pět svých volně šířených programů dosáhla hodnoty 30,92 procenta, což bylo o 1,49 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Nova se po dvou týdnech vrátila na pozici lídra trhu, odkud ji dočasně vystrnadila Česká televize. Té se minulý týden nedařilo, propadla se o 1,69 procentního bodu na souhrnný podíl 28,19 procenta a výrazněji tak zaostala za vedoucí Novou. Poklesu se nevyhnula ani skupina Barrandov, která přišla o 0,61 procentního bodu a vykázala celkový podíl 6,30 procenta. Naopak nárůst o 0,83 procentního bodu na hodnotu 22,24 procenta zaznamenala skupina Prima, které pomohl nový program Prima Max (bez něj by klesala).

Top 10 všechny stanice (48. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden z jednotlivých televizních stanic nejvíce posiloval hlavní kanál Novy. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si připsal 1,20 procentního bodu na hodnotu 25,41 procenta. Dařilo se ale také ČT Sport, která rostla o 0,65 procentního bodu na hodnotu 2,38 procenta, a rovněž Nově Cinema, která si připsala 0,23 procentního bodu na podíl 6,09 procenta. Naopak největší propad u mladšího publika zaznamenala ČT 1, která si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila o 1,50 procentního bodu na hodnotu 10,96 procenta. Významněji klesala také ČT 24, která se však vracela k normálu po teroristických útocích v Paříži. Pohoršila si o 0,90 procentního bodu na podíl 2,43 procenta. Pokles o 0,17 procentního bodu na 3,51 procenta zaznamenala TV Barrandov.

MINULÝ ROK: „Velká“ Prima minulý týden na nejlepších číslech za letošní rok, rostla nejvíc i meziročně

Ve skupinových výsledcích se poprvé výrazněji projevil start nového programu Prima Max, který skupině Prima pomohl v souhrnném celodenním podílu na mladším publiku od 15 do 54 let porazit Českou televizi a posunout se na pozici dvojky na trhu. Skupina Prima si polepšila o 0,40 procentního bodu na hodnotu 23,07 procenta, zatímco Česká televize oproti předminulému týdnu klesla o 1,93 procentního bodu na celkový podíl 21,69 procenta. Největší růst zaznamenala skupina Nova, která si připsala 1,76 procentního bodu a souhrnným podílem 36,66 procenta jasně vedla. Mírný pokles se minulý týden nevyhnul skupině Barrandov, která přišla o 0,19 procentního bodu a týden završila průměrným celodenním podílem 4,49 procenta.

Kanály – průměrné podíly (48. týden 2015)
Graf podílu kanálů (48. týden 2015)
Graf podílu skupin (48. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 48. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s posledním listopadovým týdnem si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 1, která si připsala rekordních 2,54 procentního bodu na hodnotu 15,70 procenta. Dařilo se ale také hlavnímu kanálu Barrandova, který si polepšil o 0,88 procentního bodu na letošních 5,20 procenta, a zpravodajské ČT 24, která nadále těžila ze zvýšeného zájmu diváků po teroristických útocích v Paříži, takže si meziročně polepšila o 0,44 procentního bodu na hodnotu 4,40 procenta. O co od loňského roku stoupl podíl Jedničky, o to klesla hodnota hlavního kanálu Novy: propadl se o 2,51 procentního bodu na letošních 22,47 procenta. Významnější pokles zaznamenala i „velká“ Prima, která přišla o 1,40 procentního bodu a klesla na podíl 14,18 procenta. Nedařilo se ani Primě Zoom, která si pohoršila o 0,49 procentního bodu na 1,61 procenta. 

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Pohledem celých televizních skupin se dařilo zejména České televizi a skupině Barrandov. Kavčí hory v součtu všech šesti svých programů a jejich průměrných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let zaznamenaly oproti loňskému roku růst o 2,07 procentního bodu na hodnotu 28,19 procenta, skupina Barrandov díky vzniku tří nových programů a zejména růstu hlavního kanálu meziročně posílila o 1,98 procentního bodu na hodnotu 6,30 procenta. Obě největší komerční televizní skupiny ztrácely. Nejvíc skupina Nova, která přišla o 3,07 procentního bodu a klesla na hodnotu 30,92 procenta. Poloviční pokles oproti Nově zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o 1,54 procentního bodu na hodnotu 22,24 procenta.

Tipy C

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu a publiku meziročně nejvíc polepšila TV Barrandov, která si připsala 0,48 procentního bodu na hodnotu 3,51 procenta. Obdobný růst vykázala také ČT 1, která si polepšila o 0,38 procentního bodu na letošních 10,96 procenta. Stejně jako u širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let meziročně rostla i zpravodajská ČT 24, která si díky situaci po teroristických útocích v Paříži připsala 0,34 procentního bodu na hodnotu 2,43 procenta. Naopak největší meziroční pokles u mladšího publika zaznamenal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,25 procentního bodu na letošních 25,41 procenta. Obdobně klesala i Prima (konkrétně o 1,07 procentního bodu na 11,72 procenta) a významný pokles o 0,66 procentního bodu na hodnotu 2,45 procenta vykázala i Prima love.

Ze čtyř větších tuzemských televizních skupin si u mladšího publika od 15 do 54 let polepšila pouze nejmenší a nejmladší z nich: skupina Barrandov. Její souhrnný celodenní podíl narostl o 1,46 procentního bodu na hodnotu 4,49 procenta. Celý procentní bod si skupina připsala díky třem novým celoplošným kanálům, které spustila v letošním roce. Tři tradiční velké televizní skupiny meziročně u mladých ztrácely. Nejvíc skupina Nova, jejíž souhrnný podíl meziročně klesl o 1,29 procentního bodu na hodnotu 36,66 procenta. Česká televize a Prima zaznamenaly obdobný pokles, Kavčí hory přišly o 0,57 procentního bodu a vykázaly letošní souhrnný podíl 21,69 procenta, skupina Prima přišla o 0,58 procentního bodu a dosáhla na souhrnný podíl 23,07 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).