Více

Nova přichází o diváky, druhý týden má podíl pod 40 procenty

Televizi Nova se o letních prázdninách nedaří. Už druhý týden klesl její podíl na sledovanosti v nejdůležitější cílové skupině diváků starších patnácti let pod 40 procent. Minulý týden Nova tuto hranici nepřekročila ani v hlavním vysílacím čase. To se letos stalo pouze jednou: během květnového Mistrovství světa v ledním hokeji, které vysílal druhý program České televize.

GRAFY:

Během 26. týdne, od pondělí 25. června do neděle 1. července, klesl celodenní podíl Novy u dospělých diváků na 39,8 procenta. Minulý týden dosáhl její podíl už jen 38,3 procenta a v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin na 39,9 procenta. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti provozovaného Asociací televizních organizací.

Na poklesu Novy se podílí relativní neúspěch nového soutěžního pořadu Jsi chytrý jako páťák?, který měl v neděli konkurovat soutěži Ber nebo neber na Primě. Oba pořady, které běží přímo proti sobě, si ale drží přibližně stejnou sledovanost okolo jednoho milionu diváků. Nově také nesvědčí tradičně silné páteční večery prvního programu ČT, které Nova nerozbila ani svou taneční soutěží Bailando.

Aktuální pokles sledovanosti Novy neprovází žádná velmi význačná sportovní událost. Digitální kanál ČT 4 Sport sice přenášel tenisový turnaj Wimbledon (a přineslo mu to největší sledovanost od vzniku této stanice loni v létě), ten však přitáhl z pohledu Novy jenom minimum diváků. Nova tak nejspíš doplatila na každoroční letní reprízy, zatímco konkurenční Prima pokračuje ve vysílání premiérových pořadů (např. seriálu Velmi křehké vztahy).

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 7. 2007 9:05

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+