Hlavní navigace

Nova posiluje na všech frontách, Prima naopak ztrácí

10. 4. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nově se daří jednak jako stanici, jednak jako televizní skupině, a to v obou sledovaných kategoriích.

Mezitýdenní vývoj (vs. 13. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Nejvyšší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT1, který ztratil 1,33 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek ale kompenzovala stanice ČT sport, která si polepšila o 0,79 procenta uvedené cílové skupiny, a také zpravodajská ČT24, která nabrala 0,59 procenta obecné divácké skupiny. Hlavní Prima přišla o podíl 0,48 procenta a ztrácela také filmová stanice Prima Max. Ta v 15+ odepisuje 0,42 procenta. Naopak posílila Nova, a to o 0,79 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT1 v rámci týdne posiluje, ale meziročně oslabuje. Nova je na tom obráceně

Mezi televizními skupinami ztrácela pouze FTV Prima, která přišla o 1,05 procenta a celkem oslovila 21,5 procenta diváků starších patnácti let. Všechny ostatní skupiny už posilují a polepšila si tak Nova, jejíž podíl stoupl o 0,82 procenta na celkových 31,4 procenta, a také Česká televize, u níž dosáhl 28,85 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu o 0,12 procenta. Posiluje i skupina Barrandov, která si k dobru připisuje 0,28 procenta a celkem ji sledovalo 8,64 procenta uvedené divácké skupiny.

Top 10 všechny stanice (14. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

Také u mladších diváků vykázal nejvyšší ztrátu kanál ČT1, který přišel o podíl 1,19 procenta, což částečně kompenzovala stanice ČT24 s nárůstem 0,39 procenta, a zejména kanál ČT sport. Ten získal 1,26 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Stejně jako v 15+, i zde ztrácí hlavní Prima, která odepisuje 0,66 procenta, a poklesl i podíl stanice Prima Max, která ve skupině 15–54 přišla o 0,69 procenta diváků. Naopak nárůst, a to nejvyšší, u mladších diváků vykazuje televize Nova a připisuje si tak 1,35 procenta.

MINULÝ ROK: Meziročně televizní skupiny stoupají, klesá pouze Nova

Zejména díky stanici ČT sport Česká televize jako televizní skupina lehce posílila a připisuje si 0,82 procenta mladší divácké skupiny, její celkový podíl činí 24,99 procenta. Ještě více ale posiluje skupina Nova, její podíl narostl o 1,54 procenta a celkem činil 38,29 procenta. Naopak 1,53 procenta ztrácí FTV Prima, celkový podíl tvoří 21,47 procenta. Lehce ztrácí i skupina Barrandov, i když to je pouze o 0,25 procenta na celkových 4,85 procenta.

Kanály – průměrné podíly (14. týden 2017)
Graf podílu kanálů (14. týden 2017)
Graf podílu skupin (14. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 13. týden 2016)

Cílová skupina 15+

ČT1 meziročně ztratila 1,57 procenta. Ještě více ale ztrácejí kanály skupiny Ostatní, které v meziročním srovnání přišly o 2,35 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl také podíl televize Prima, která meziročně odepsala 1,12 procenta diváků starších patnácti let. Nárůst zaznamenala hlavní Nova, která si přičítá 1,03 procenta. Posílila ještě Nova Action, a to o 1,12 procenta, a také TV Barrandov, která si připsala 1,01 procenta.

Z pohledu televizních skupin posiluje zejména Nova, zato relativně významně – přidává 2,82 procenta všeobecné věkové skupiny. Polepšila si rovněž skupina Barrandov, která připisuje 1,81 procenta. Naopak ztrácí Česká televize, jejíž podíl klesl o 1,39 procenta. Ještě více ale ztratila FTV Prima, jejíž podíl je nyní nižší o 1,71 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Nova, jejíž podíl stoupl o 1,46 procenta. Dařilo se i Nově Action, která si připisuje 1,38 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a také stanici ČT sport. Ta má u mladších diváků nárůst 1,01 procenta. Nejvýraznější ztrátu i v této divácké skupině zaznamenávají kanály sdružené pod položkou Ostatní. Ty meziročně přicházejí o 3,39 procenta. Odepisuje i hlavní Prima, které se podíl u mladších diváků meziročně snižuje o 1,55 procenta, a stejně je na tom i stanice Prima Love.

Meziroční posuny jsou relativně výrazné. Nejvíce přidává Nova, která získala 4,68 procenta diváků mladších 54 let. Posílila i Česká televize, která si připsala 1,14 procenta. Naopak v kategorii 15–54 nejvíce ztrácí, 3,19 procenta, stanice skupiny FTV Prima. Barrandov pak ztrácí víceméně neznatelně a podíl se skupině snižuje jen o 0,01 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).