Hlavní navigace

Nova minulý týden rostla na úkor Primy, ČT 1 meziročně ztrácí mladé publikum

27. 4. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Propad hlavního programu České televize u mladého publika je zjevný už delší dobu. Stejnému problému čelí i televize Barrandov.

Mezitýdenní vývoj (vs. 16. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Filmový kanál Nova Cinema a hlavní program Novy minulý týden výrazně zvyšovaly skóre celé skupiny Nova. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si oproti předminulému týdnu nejvíce polepšila Nova Cinema, jejíž podíl vzrostl o 0,44 procentního bodu na hodnotu 4,75 procenta. Dařilo se i ČT 1, která si polepšila o 0,42 procentního bodu na 14,69 procenta, a hlavnímu kanálu Novy, který si připsal 0,39 procentního bodu na podíl 24,91 procenta. Opačný trend vykázala ČT Sport, která se mezitýdenně propadla o 0,61 procentního bodu na hodnotu 4,42 procenta. Výrazněji klesala i Prima love (- 0,24 procentního bodu na 2,27 procenta) a Prima Cool (- 0,15 procentního bodu na 3,22 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 1 a Nova Cinema propadáky minulého týdne, rekordně rostla ČT Sport a Prima Cool

Z hlediska celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si minulý týden polepšila pouze skupina Nova, zato celkem výrazně. Oproti předminulému týdnu její celkový podíl za všech pět volně šířených kanálů stoupl o 0,91 procentního bodu na hodnotu 34,30 procenta. Česká televize si jako celek pohoršila o 0,09 procentního bodu na hodnotu 29,46 procenta, přičemž kromě sportovního kanálu mírně klesala i ČT 2. Větší pokles zaznamenala skupina Prima, která se ve srovnání s předminulým týdnem propadla o 0,46 procentního bodu na hodnotu 20,22 procenta. V jejím případě klesaly tři ze čtyř programů (vyjma hlavního kanálu).

Top 10 všechny stanice (17. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně soustředí skupina Nova, se minulý týden shodně nejvíce dařilo Nově a Nově Cinema. Oba programy skupiny Nova si v průměrném celodenním podílu na publiku oproti předminulému týdnu polepšily o 0,64 procentního bodu – Nova na 26,89 procenta a Nova Cinema na 6,59 procenta. Za zmínku stojí i růst dětského kanálu ČT :D, který si polepšil o 0,26 procentního bodu na hodnotu 2,52 procenta. Naopak největší mezitýdenní pokles zaznamenala ČT Sport, která se propadla o 0,54 procentního bodu na hodnotu 5,39 procenta. Následovaly ČT 1 a Prima love, které přišly shodně o 0,32 procentního bodu, Jednička klesla na podíl 10,75 procenta a Prima love na 2,68 procenta.

MINULÝ ROK: TV Barrandov minulý týden dosáhla mety 5%, Nova pokračovala v propadu

V souhrnných celodenních podílech celých televizních skupin zaznamenala i u mladšího publika od 15 do 54 let růst pouze Nova, zato lepší než v širší divácké kategorii všech dospělých nad 15 let. Nova si konkrétně polepšila o 1,33 procentního bodu na hodnotu 39,01 procenta. Česká televize zaznamenala výraznější pokles než v kategorii D15+, konkrétně se propadla o 0,56 procentního bodu na hodnotu 25,23 procenta. Kromě ČT Sport a Jedničky klesala i Dvojka. Menší pokles než Kavčí hory zaznamenala skupina Prima, která se oproti předminulému týdnu propadla o 0,35 procentního bodu na hodnotu 19,89 procenta. Růst, ovšem jen velmi nepatrný, přitom zaznamenal hlavní kanál Primy a dokumentární Prima Zoom.

Kanály – průměrné podíly (17. týden 2015)
Graf podílu kanálů (17. týden 2015)
Graf podílu skupin (17. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 17. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání se 17. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl vzrostl o 1,59 procentního bodu na hodnotu 4,42 procenta. Významněji si polepšila i Nova Cinema (+ 0,88 procentního bodu na 4,75 procenta) a ČT 2 (+ 0,68 procentního bodu na 4,48 procenta). Naopak největší pokles zaznamenala tradičně ČT 1, která si meziročně pohoršila o 1,72 procentního bodu na podíl 14,69 procenta, následovaná TV Barrandov (- 1,30 procentního bodu na 3,70 procenta) a hlavním kanálem Primy (- 0,66 procentního bodu na 12,81 procenta).

Z hlediska celých televizních skupin a jejich meziročních výkyvů v souhrnných celodenních podílech na dospělém publiku starším 15 let si nejvíce polepšila skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů si dohromady připsalo 1,64 procentního bodu na hodnotu 34,30 procenta. Jediný program Novy, který si meziročně mírně pohoršil, byl Fanda. Nárůst oproti loňsku zaznamenala i Česká televize, která si polepšila o 0,87 procentního bodu na letošních 29,46 procenta. V jejím případě stoupaly všechny programy až na ČT 1, která se naopak rekordně propadla. Skupina Prima jako jediná z „velké trojky“ meziročně klesala, a to o 1,40 procentního bodu na hodnotu 20,22 procenta. Kromě Primy love zaznamenaly pokles všechny programy této skupiny.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti meziročně nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 1,89 procentního bodu na hodnotu 5,39 procenta. Dobře se dařilo i Nově Cinema, která ve „své“ cílové skupině meziročně stoupla o 1,38 procentního bodu na podíl 6,59 procenta. Významně si polepšil i hlavní kanál Novy (+ 0,73 procentního bodu na 26,89 procenta). Naopak velký meziroční pokles potkal ČT 1, která se propadla o 2,65 procentního bodu na hodnotu 10,75 procenta (to je výrazně větší pokles než u širší cílové skupiny všech dospělých diváků starších 15 let). Významně klesal i hlavní kanál Primy (- 1,28 procentního bodu na 9,82 procenta) a TV Barrandov (- 1,10 procentního bodu na 2,57 procenta).

Z pohledu celých televizních skupin si u mladšího publika od 15 do 54 let meziročně nejvýznamněji polepšila skupina Nova. V souhrnném celodenním podílu na sledovanosti poskočila o 2,99 procentního bodu na hodnotu 39,01 procenta, přičemž žádný z pěti jejích volně šířených programů nezaznamenal pokles. Mírně rostla i Česká televize, ale ne tak významně jako u širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let – konkrétně o 0,33 procentního bodu na hodnotu 25,23 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ meziročně klesla skupina Prima, která si pohoršila o 1,60 procentního bodu na souhrnný podíl 19,89 procenta. Klesaly přitom všechny čtyři její programy, nejvíc hlavní kanál a Prima Cool.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).