Hlavní navigace

Nova minulý týden na nejlepších číslech za tento rok, ČT 1 na nejhorších

19. 3. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Největší mezitýdenní pokles v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku vykázala zpravodajská ČT 24, která se vrátila „do normálu“

Na nejlepší průměrný celodenní podíl na dospělém publiku od začátku letošního roku se minulý týden vyšvihnul hlavní program televize Nova. Zároveň si oproti předminulému týdnu polepšil nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. V průměru oslovil 24,32 procenta dospělého publika, což bylo o 1,22 procentního bodu více než v prvním březnovém týdnu. Naopak největší mezitýdenní pokles zaznamenala ČT 24, která se propadla o 1,27 procentního bodu na hodnotu 5,25 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

ČT 24 se ale v podstatě vrátila na běžný výkon, protože předminulý týden si výrazně pomohla přenosem inaugurace nového prezidenta republiky Miloše Zemana. Nepatrný pokles minulý týden zaznamenala i ČT 1, která se podílem 15,97 procenta dostala na nejhorší týdenní výsledek od začátku letošního roku. Další pokles, už šestý v řadě od svého startu a zařazení do peoplemetrů, minulý týden postihnul i dokumentární kanál Prima Zoom. Tentokrát oslovil v průměru 2,29 procenta dospělého publika – o 0,18 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a o 1,47 procentního bodu méně než v týdnu, kdy zahájil vysílání.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Skokanem minulého týdne ČT 24, pomohl jí Zeman. Telka napoprvé s podílem 0,77 %

Z pohledu tří největších televizních skupin a souhrnných průměrných celodenních podílů jejich stanic na dospělém publiku si minulý týden nejlépe vedla Nova Group, která všemi pěti svými volně šířenými kanály oslovila 31,58 procenta dospělého publika. Jako jediná si také oproti předminulému týdnu polepšila, a to o 1,26 procentního bodu. Na druhé pozici skončila Česká televize se souhrnným podílem 28,76 procenta, o 1,45 procentního bodu horším než v předminulém týdnu. Třetí Prima Group dosáhla podílu 23,76 procenta a pohoršila si tak o 0,45 procentního bodu.

ČTĚTE TAKÉ: Česká televize se v lednu i únoru držela nad Novou. Nepomohl Fanda ani Smíchov

Markantnější rozdíly v podílech velkých televizních skupin byly u diváků ve věku od 15 do 54 let, na které cílí Nova. Tato skupina v ní dosáhla souhrnného celodenního podílu 36,86 procenta (o 0,99 procentního bodu více než v předminulém týdnu), zatímco ČT na druhé pozici vykázala podíl 23,54 procenta (pokles o sedm setin procentního bodu) a těsně za ní skončila Prima Group s podílem 23,30 procenta, která si pohoršila o 1,03 procentního bodu.

V meziročním srovnání s 11. týdnem 2012 si v celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, a to o 0,46 procentního bodu z loňských 4,79 na letošních 5,25 procenta. Výrazný nárůst ale zaznamenaly „ostatní televize“, jimž souhrnný týdenní podíl meziročně stoupnul  z loňských 8,32 na letošních 9,61 procenta, tedy o 1,29 procentního bodu. Největší pokles oproti loňsku naopak vykázala Prima family, která se propadla o 3,32 procentního bodu (z 18,91 procenta za loňský 11. týden na letošních 15,59 procenta). Výrazně klesal i hlavní kanál Novy: z loňských 26,71 na letošních 24,32 procenta, tedy o 2,39 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 11. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,97 – 0,01 + 0,20
ČT 2 3,94 – 0,29 + 0,37
ČT Sport 3,60 + 0,22 – 0,45
ČT 24 5,25 - 1,27 + 0,46
Nova 24,32 + 1,22 – 2,39
Nova Cinema 4,12 – 0,20 – 0,64
Fanda 1,41 + 0,13 – nevysílal –
Smíchov 0,85 0 – nevysílal –
Telka 0,88 + 0,11 – nevysílala –
Prima family 15,59 - 0,34 - 3,32
Prima Cool 4,03 + 0,13 + 0,27
Prima love 1,85 – 0,06 – 0,39
Prima Zoom 2,29 – 0,18 – nevysílala –
TV Barrandov 4,31 + 0,32 – 0,87
Atmedia 1,98 + 0,06 + 0,04
ostatní TV 9,61 + 0,26 + 1,29

Zdroj: ATO – Mediaresearch

BRAND24

V meziročním srovnání jednotlivých televizí za cílovou skupinu diváků od 15 do 54 let, tedy těch, na které cílí Nova, si oproti 11. týdnu 2012 nejvíce v průměrném celodenním podílu na publiku polepšila ČT 2, a to o 0,71 procentního bodu (z loňských 3,15 na letošních 3,86 procenta). Největší pokles vykázala Prima family, a to o 3,36 procentního bodu. Zatímco loni v 11. týdnu zaujala v průměru každý den 15,65 procenta publika ve věku od 15 do 54 let, letos to bylo jen 12,29 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za 11. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,63 + 0,44 – 0,11
ČT 2 3,86 – 0,28 + 0,71
ČT Sport 4,19 + 0,25 – 0,63
ČT 24 2,86 – 0,48 – 0,01
Nova 27,47 + 1,03 – 1,58
Nova Cinema 5,29 – 0,21 – 0,80
Fanda 1,81 + 0,19 – nevysílal –
Smíchov 1,37 – 0,03 – nevysílal –
Telka 0,91 0 – nevysílala –
Prima family 12,29 - 0,63 - 3,36
Prima Cool 6,13 + 0,09 + 0,20
Prima love 2,29 – 0,21 – 0,61
Prima Zoom 2,59 – 0,28 – nevysílala –
TV Barrandov 3,70 – 0,01 – 1,15
Atmedia 2,88 – 0,03 + 0,39
ostatní TV 9,72 + 0,14 + 0,27

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).