Více

Nova druhý týden po sobě nejvíce rostoucí televizí, Prima family meziročním propadákem

UVNITŘ TABULKY – Hlavní kanál Novy minulý týden dosáhnul nejlepšího týdenního podílu na dospělém publiku od začátku letošního roku

Rekordní týdny zažívá televize Nova. Minulý týden se stala už podruhé za sebou nejvíce rostoucí televizí v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku, když oslovila 24,84 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize (o 0,52 procentního bodu více než v předminulém týdnu). Zároveň tak vylepšila svůj dosavadní letošní rekord z předminulého týdne. Naopak největší pokles vykázala ČT Sport, jejíž týdenní podíl na dospělém publiku klesl o 0,47 procentního bodu na hodnotu 3,13 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO) rovněž vyplývá, že ČT 1 po měsíci zastavila pád svých týdenních podílů a mírně stoupla, čímž si pojistila pozici dvojky na trhu (dosáhla podílu 16,19 procenta). Třetí Prima family si také mírně polepšila, na Jedničku ale ztrácela víc než třetinu procentního bodu – dosáhla hodnoty 15,82 procenta. Čtvrtou nejsledovanější televizí byla i přes mezitýdenní pokles zpravodajská ČT 24 s podílem 4,86 procenta, těsně následovaná Novou Cinema (4,51 procenta) a TV Barrandov (4,21 procenta).

K TÉMATU: Nova předminulý týden na nejlepších číslech za tento rok, ČT 1 na nejhorších

Z pohledu tří největších televzních skupin a souhrnného průměrného celodenního podílu všech jejich kanálů na dospělém publiku minulý týden vedla Nova Group, která dosáhla kumulovaného podílu 32,31 procenta (o 0,73 procentního bodu více než v předminulém týdnu). Následovala Česká televize, která si oproti předchozímu týdnu pohoršila o 0,67 procentního bodu na hodnotu 28,09 procenta. Třetí v pořadí Prima Group si sice polepšila o 0,37 procentního bodu, ale dosáhla podílu 24,13 procenta.

ČTĚTE TAKÉ: Česká televize se v lednu i únoru držela nad Novou. Nepomohl Fanda ani Smíchov

Meziročně oproti 12. týdnu 2012 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšila ČT 1, a to o 0,68 procentního bodu (z loňských 15,51 na letošních 16,19 procenta). Naopak největší pokles vykázala Prima family, která si pohoršila o rekordních 2,63 procentního bodu z loňských 18,45 na letošních 15,82 procenta. Zajímavý je meziroční růst “ostatních televizí”, který přišel i přes vznik čtyř nových samostatně měřených televizí. Ostatní televize si polepšily o 1,40 procentního bodu (z loňských 7,96 na letošních 9,36 procenta).

Průměrné celodenní podíly televizí za 12. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,19 + 0,22 + 0,68
ČT 2 3,91 – 0,03 + 0,17
ČT Sport 3,13 - 0,47 – 0,23
ČT 24 4,86 – 0,39 – 0,30
Nova 24,84 + 0,52 – 1,20
Nova Cinema 4,51 + 0,38 – 0,48
Fanda 1,15 – 0,26 – nevysílal –
Smíchov 0,92 + 0,07 – nevysílal –
Telka 0,89 + 0,01 – nevysílala –
Prima family 15,82 + 0,23 - 2,63
Prima Cool 3,98 – 0,05 – 0,20
Prima love 2,05 + 0,20 – 0,45
Prima Zoom 2,28 – 0,01 – nevysílala –
TV Barrandov 4,21 – 0,10 – 1,08
Atmedia 1,92 – 0,06 + 0,09
ostatní TV 9,36 – 0,25 + 1,40

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let minulý týden nejvíce stoupala Nova Cinema. V průměrném celodenním podílu na tomto publiku si polepšila o 0,69 procentního bodu na hodnotu 5,98 procenta. Naopak největší pokles vykázala shodně jako u dospělých diváků ČT Sport, která si pohoršila o 0,54 procentního bodu na hodnotu 5,65 procenta. Ze všech tří největších televizních skupin u mladších diváků rostla u všech svých kanálů pouze Prima Group, které se podařilo zastavit propad Primy Zoom a ustálit ji na hodnotě okolo 2,6 procenta (za skupinu D15–54).

NAPSALI JSME: Nova oponuje: v lednu i únoru jsme v naší skupině diváků od 15 do 54 let vedli

Ve srovnání tří největších televizních skupin a celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let zvítězila v celodenních datech skupina Nova, která vykázala kumulovaný podíl 37,39 procenta. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,54 procentního bodu. Následovala Prima Group, která oslovila 24,09 procenta publika od 15 do 54 let, což je o 0,79 procentního bodu více než v předminulém týdnu. A konečně Česká televize skončila na třetím místě s kumulovaným podílem 22,88 procenta (o 0,66 procentního bodu nižším než minule).

V meziročním srovnání s 12. týdnem 2012 si v celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíce polepšila ČT 1, a to o 0,59 procentního bodu (z loňských 12,13 na letošních 12,72 procenta). Výrazný pokles zaznamenala Prima family (o 2,83 procentního bodu z 15,39 na 12,56 procenta), ale i hlavní kanál Novy, který si pohoršil z 26,62 na 27,43 procenta, tedy o 2,19 procentního bodu. O víc než procentní bod meziročně klesla i televize Barrandov.

Průměrné celodenní podíly televizí za 11. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,72 + 0,09 + 0,59
ČT 2 3,80 – 0,06 + 0,29
ČT Sport 3,65 – 0,54 – 0,57
ČT 24 2,71 – 0,15 – 0,17
Nova 27,43 – 0,04 – 2,19
Nova Cinema 5,98 + 0,69 – 0,08
Fanda 1,54 – 0,27 – nevysílal –
Smíchov 1,48 + 0,11 – nevysílal –
Telka 0,96 + 0,05 – nevysílala –
Prima family 12,56 + 0,27 - 2,83
Prima Cool 6,22 + 0,09 – 0,34
Prima love 2,68 + 0,39 – 0,51
Prima Zoom 2,63 + 0,04 – nevysílala –
TV Barrandov 3,60 – 0,10 – 1,45
Atmedia 2,85 – 0,03 + 0,45
ostatní TV 9,18 – 0,54 + 0,18

Zdroj: ATO – Mediaresearch

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 3. 2013 14:28

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+