Více

Nova, ČT 1 i Prima si v lednu meziročně pohoršily. Rostly malé televize

UVNITŘ GRAF A TABULKY Všechny tři nejsledovanější české televize, tedy Nova, Prima family a ČT 1, zaznamenaly v lednu pokles průměrných celodenních podílů na dospělém publiku, a to jak vůči číslům z předchozího měsíce, tak meziročně oproti datům z ledna 2011. Meziročně nejvíc klesla Nova, o 3,58 procentního bodu na hodnotu 25,05 procenta, meziměsíčně pak Prima family, která oproti prosinci vykázala o 2,02 procentního bodu nižší podíl na dospělém publiku. Vyplývá to z měsíční monitorovací zprávy společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO).

K TÉMATU: ČT 1 v prosinci předběhla Primu, stala se druhou nejsledovanější televizí

ČT 1 si pohoršila oproti prosinci i lednu loňského roku zhruba stejně – o 0,85, respektive 0,82 procentního bodu na hodnotu 17,12 procenta. Nové programové schéma tedy nepřitáhlo k Jedničce větší publikum než loni, kdy tento program vedl Radan Dolejš. Naopak meziroční i meziměsíční nárůsty vykázaly tematické kanály velkých televizí a rovněž TV Barrandov. Meziročně si nejvíc polepšila Nova Cinema (o 1,56 procentního bodu na 5,77 procenta) a ČT 2 (o 1,45 procentního bodu na 4,75 procenta).

ČTĚTE TAKÉ: V listopadu nejvíc posilovala Nova, naopak ztrácely Prima a ČT 1

Oproti prosinci minulého roku stoupala v lednu nejvíc ČT 2, a to o 0,94 procentního bodu, a po ní Prima Cool (o 0,67 procentního bodu na hodnotu 3,97 procenta). Růst ale kromě zpravodajské ČT 24 vykázaly všechny malé televize, které jsou ve výsledcích elektronického měření sledovanosti prezentovány samostatně (ne pod hlavičkou agentury Atmedia). Zajímavé jsou meziroční poklesy ostatních televizí a stanic zastupovaných Atmedií. Oproti prosinci loňského roku si ale v lednu obě skupiny mírně polepšily.

Zdroj: ATO – Mediaresearch

A jak se dařilo všem velkým televizním skupinám? Oproti prosinci si v lednu polepšila pouze ČT Group. Její kumulovaný denní podíl na dospělém publiku vzrostl o 0,44 procentního bodu na hodnotu 29,41 procenta. Prvenství ale uhájila Nova Group s podílem 30,82, který je však o 0,87 procentního bodu horší než v prosinci 2011. Ještě větší pokles v lednu vykázala Prima Group, která si oproti prosinci pohoršila o 1,09 procentního bodu na hodnotu 22,60 procenta.

Při meziročním srovnání skupinových podílů za letošní a loňský leden ale Prima Group posílila o 2,22 procentního bodu, což je nejvíc ze všech tří velkých televizních skupin. Nutno ovšem dodat, že loni v lednu ještě nevysílal třetí program Primy, ženský kanál Prima love, který letos v lednu pomohl celé skupině o 1,79 procentního bodu nahoru. Meziroční nárůst zaznamenala také ČT Group, a to o 1,47 procentního bodu. Jedinou klesající skupinou tak zůstala Nova Group, která si oproti loňskému lednu pohoršila o 2,02 procen­tního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí v lednu 2012 (D15+) a změna oproti prosinci 2011

Nova – 25,05 (- 1,10)

ČT 1 – 17,12 (- 0,85)

Prima family – 16,84 (- 2,02)

Nova Cinema – 5,77 (+ 0,23)

TV Barrandov – 5,63 (+ 0,43)

ČT 2 – 4,75 (+ 0,94)

ČT 24 – 4,61 (- 0,03)

Prima Cool – 3,97 (+ 0,67)

ČT 4 – 2,93 (+ 0,38)

Prima love – 1,79 (+ 0,26)

Atmedia – 2,02 (+ 0,12)

ostatní TV – 9,52 (+ 0,97)

Průměrné celodenní podíly televizí v lednu 2012 (D15+) a změna oproti lednu 2011

Nova – 25,05 (- 3,58)

ČT 1 – 17,12 (- 0,82)

Prima family – 16,84 (- 0,26)

Nova Cinema – 5,77 (+ 1,56)

TV Barrandov – 5,63 (+ 0,15)

ČT 2 – 4,75 (+ 1,45)

ČT 24 – 4,61 (+ 0,41)

Prima Cool – 3,97 (+ 0,69)

ČT 4 – 2,93 (+ 0,43)

Prima love – 1,79 (loni ještě nevysílala)

Atmedia – 2,02 (- 0,43)

ostatní TV – 9,52 (- 1,39)

Zdroj: ATO – Mediaresearch

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 2. 2012 12:28

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+