Více

Nova Cinema se minulý týden propadla hluboko pod TV Barrandov

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nezvyklý propad v průměrném celodenním podílu na sledovanosti zaznamenal minulý týden filmový kanál Nova Cinema. Program, který v poslední době atakoval v podílech na trhu plnoformátovou digitální televizi Barrandov, na tuto stanici ztrácel celý jeden procentní bod. Barrandov porazil Novu Cinema i v hlavním vysílacím čase, což rozhodně není obvyklé.

Horší čísla minulý týden vykázala i samotná televize Nova. Po celý den ji sledovalo v průměru 39,23 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,80 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin průměrný podíl Novy vzrostl na 45,87 procenta. Filmový kanál Nova Cinema dosáhl v celodenních číslech podílu 1,80 procenta (pokles o 0,61 procentního bodu) a ve večerních časech jen 1,74 procenta.

Opačným směrem se vydal hlavní program televize Prima. Minulý týden jej sledovalo po celý den průměrně 16,61 procenta dospělého publika, což znamená nárůst o 0,14 procentního bodu. Během prime time si ale Prima pohoršila na průměrný podíl 15,55 procenta. Prima Cool dosáhla celodenního podílu 1,36 procenta, pouze o jednu setinu procentního bodu horšího než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase Cool přitáhla v průměru 1,24 procenta dospělého publika.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Programům České televize podíly většinou stoupaly. ČT 1 minulý týden přitahovala po celý den průměrně 17,70 procenta dospělého publika, což je o dva setiny procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech podíl ČT 1 ale netradičně ještě klesl na hodnotu 17,58 procenta. Výrazný skok nahoru zaznamenal program ČT 2. V celodenních číslech dosáhl podílu 5,44 procenta, což je o 1,23 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time si pak Dvojka udržela slušný podíl 4,99 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Dařilo se rovněž sportovnímu kanálu ČT 4, který vykázal průměrný celodenní podíl 1,51 procenta. To je o 0,27 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase pak průměrný podíl Čtyřky mírně klesl na hodnotu 1,48 procenta. Jediným veřejnoprávním programem, kterému klesl podíl na trhu proti předminulému týdnu, byla zpravodajská ČT 24. Po celý den ji sledovalo v průměru 2,09 procenta dospělého publika (pokles o 0,48 procentního bodu), během prime time pak 1,15 procenta.

Plnoformátová digitální televize Barrandov si minulý týden neudržela tříprocentní podíl na trhu, ale i denní průměrný podíl 2,78 procenta nebyl špatný. Oproti předminulému týdnu jde o pokles o 0,22 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase dosáhl Barrandov průměrného podílu 2,25 procenta, což je o půl procentního bodu více než u filmového kanálu Nova Cinema, který Barrandov během prime time jinak obvykle poráží.

Malým kabelovým a satelitním televizím se minulý týden dařilo lépe než předminulý. Po celý den je v souhrnu sledovalo v průměru 11,48 procenta dospělého publika, což je 0,46 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase pak tyto malé televize dosáhly souhrnného podílu 8,15 procenta.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 4. 12. 2009 10:40

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+