Více

Nova Cinema minulý týden opět rekordní, posilovala i „velká“ Nova

UVNITŘ GRAF A TABULKA Filmový kanál Nova Cinema oslovil v minulém týdnu zdaleka nejvíce diváků od chvíle, kdy jeho sledovanost měří peoplemetry. Po celý den jej ladilo v průměru 1,43 procenta diváků starších patnácti let, kteří měli zrovna zapnutý televizor. To je o 0,10 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin průměrný podíl Novy Cinema klesl na 1,32 procenta.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 10. týden 2009 (PDF, 23kB)

Výrazně si polepšil také hlavní program Novy. V celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 39,44 procenta, což je o 1,43 procentního bodu více než minule. Ještě lepší výsledek pak Nova vykázala během prime time, kdy se její průměrný denní podíl na divácích starších patnácti let vyšplhal na 44,98 procenta.

Mírně posilovala také televize Prima. V celodenních číslech se její průměrný podíl zvýšil z 15,15 procenta v předminulém týdnu na 15,97 procenta v týdnu minulém. Primě se ale stále nedaří v hlavním vysílacím čase, kdy dosahuje horších průměrných výsledků než po celý den. Za minulý týden to bylo 15,57 procenta (o 0,32 procentního bodu méně než v předminulém týdnu).

TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí za roky 2008 a 2009

Po Mistrovství světa v klasickém lyžování v Liberci mírně stoupla sledovanost také veřejnoprávní ČT 1, zatímco ČT 2, která nabízela přenosy právě z lyžařského šampionátu, logicky výrazně ztratila. ČT 1 dosáhla v celodenních číslech průměrného podílu 19,71 procenta, o 0,11 procentního bodu více než předminulý týden. Během prime time její podíl ještě vyskočil na 21,50 procenta.

Dvojce diváci výrazně ubývali. Po celý den ji sledovalo v průměru 7,45 procenta dospělého publika, což je sice o 2,84 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale zhruba o dva procentní body více než dlouhodobý průměr ČT 2. V hlavním vysílacím čase klesl průměrný podíl ČT 2 na 5,64 procenta, což je také o trochu více než je u Dvojky obvyklé.

Zpravodajská ČT 24 minulý týden spíše stagnovala, když v celodenních číslech dosáhla takřka stejného výsledku jako v předminulém týdnu: 1,47 oproti 1,48 procentům. V hlavním vysílacím čase průměrný podíl ČT 24 na sledovanosti klesl na 0,80 procenta. Sportovní ČT 4 se dařilo: v celodenních číslech poskočila z 1,15 na 1,68 procenta a během prime time oslovovala v průměru 1,04 procenta dospělého publika, tedy více než ČT 24.

Malým kabelovým a satelitním stanicím, obsaženým v kolonce „ostatní televize“, diváci minulý týden utíkali. Po celý den je sledovalo v průměru 12,85 procenta dospělého publika, což je o 0,14 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase jejich podíl už druhý týden za sebou klesl pod hranici 10 procent, konkrétně pak na hodnotu 9,15 procenta.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 3. 2009 9:01

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+