Více

Nova Cinema bude ještě víc žít filmem, Óčko má nového majitele Andreje Babiše

TÝDENNÍ REVIZE – Miliardář s politickými ambicemi Andrej Babiš koupil vydavatelství Mafra včetně hudební televize Óčko. Telefónica oznámila radikální proměnu O2TV a Nova Cinema redesign.

Radikální vizuální proměna filmového kanálu Novy

V nové grafické podobě, s novými znělkami a self promotion se od neděle 30. června představí filmový kanál Nova Cinema. Změna má ještě více akcentovat jeho zaměření na filmy a projevit se má v celkové komunikaci stanice. Televize zároveň díky propojení s webem Cinema.cz a jeho rozšířenými službami nabídne divákům komplexní filmový servis, informoval mluvčí skupiny Nova Jan Strouhal. Nova Cinema tak podle něj završí další etapu svého vývoje coby prvního tematického kanálu Novy, existujícího od roku 2008.

„Nova Cinema patří k moderním stanicím s dlouhodobě rostoucí popularitou a proto se musí neustále vyvíjet. To od ní očekávají zejména diváci, kteří čím dál více oceňují filmovou nabídku na Nova Cinema, ale my chceme jejich divácké zážitky neustále posouvat dále. K tomuto cíli nové grafické prvky jistě přispějí,“ věří generální ředitel Novy Jan Andruško. Podle kreativního ředitele skupiny Nova Michala Paciny by nový design, hudba a vnitřní grafika Novy Cinemy měly přinést moderní a emotivně bohatý design, který je přehledný, aktuální a originální.


Foto: TV Nova

Nova Cinema už změnu grafiky potřebovala

Andrej Babiš koupil vydavatelství Mafra a s ním i Óčko

Nového majitele mají hudební televize Óčko a Óčko Gold, které patří do vydavatelské skupiny Mafra. S celým mediálním domem, do kterého patří i deníky MF Dnes, Lidové noviny, Metro, zpravodajské servery iDnes.cz a Lidovky.cz a rádia Classic FM a Expresrádio, je koupila skupina Agrofert miliardáře Andreje Babiše. Informovala o tom sama Mafra. Babiš předtím neúspěšně vyjednával o koupi konkurenčního vydavatelství Ringier Axel Springer ČR, které vydává například deníky Blesk, Aha! a Sport, a také týdeník Reflex.

Babiš už v minulosti koupil od vydavatelství Economia, pod které spadají Hospodářské noviny či týdeníky Respekt a Ekonom, slovenskou odnož Ecopress, jež vydává Hospodárske noviny. Na českém trhu už druhým rokem vydává bezplatné regionální deníky 5+2, které tiskne v milionovém nákladu v tiskárnách skupiny Mafra. V televizích a rádiích dosud Babiš nebyl nijak aktivní, na internetu financuje například web Česká pozice.


Foto: 100Frame R

Óčko je tak trochu nechtěným dítětem v celé transakci prodeje vydavatelství Mafra Andreji Babišovi

O2TV projde proměnou, přechází na platformu nangu.TV

Nejzásadnější změnu za svoji sedmiletou existenci chystá na letošní léto největší IPTV služba v Česku, O2TV od Telefóniky. Opouští technologické řešení od dodavatele Alcatel-Lucent (MiViewTV) a přechází k nové technologické platformě nangu.TV od společnosti ALEF NULA. Změna se dotkne všech zákazníků O2TV – po aktualizaci stávajících set-top-boxů se jim změní uživatelské rozhraní a menu, grafická podoba O2TV bude vypadat výrazně moderněji. Stávající klienti si ale budou muset na novinku určitou dobu počkat, operátor bude set-top-boxy aktualizovat v několika vlnách a celkově tato operace potrvá několik měsíců.

Rychleji se k nové podobě O2TV dostanou noví zákazníci. Ti, kteří si službu objednají 15. července a později, dostanou od Telefóniky už nový set-top-box iP4.tv EVO-4T. „Je to výrobek, který má loňskou chipovou sadu a letos jsme ho finalizovali,“ řekl na čtvrtečním setkání s novináři manažer Telefóniky pro videoslužby Tomáš Dratva. Nový box obsahuje dva USB porty, výstup HDMI, ethernet a S/PDIF. Velikostně je mnohem menší než dosavadní iCAN 3800TW. USB porty zatím nebude možné využívat, Telefónica ale časem počítá s jejich aktivací, aby zákazníci mohli set-top-box využívat i pro přehrávání vlastního obsahu z flash disků.


Foto: archiv DigiZone.cz

Tato podoba menu O2TV bude již brzy minulostí

Stručně

Ministrem kultury ve vznikající úřednické vládě premiéra Jiřího Rusnoka bude bývalý generální ředitel České televize a hudebního kanálu Óčko Jiří Balvín. Po pátečním setkání s Rusnokem v Kramářově vile to médiím řekl sám Balvín. O tom se po zvolení prezidenta Miloše Zemana chvíli spekulovalo, že se stane šéfem prezidentské kanceláře, protože současné hlavně státu pomáhal v předvolební kampani jako poradce pro komunikaci s médii. Funkci ale nakonec získal Zemanův další blízký spolupracovník Vratislav Mynář.

Jak je možné, že Potravinový inspektor Novy dosud nenavštívil hypermarkety Billa a Penny Market, zatímco obchody jiných značek se dočkaly jeho návštěv opakovaně? Na to se televize Nova ptá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Domnívá se přitom, že další obchodní řetězce, které se už v reportážích Ladislava Hrušky objevily, byly tímto postupem znevýhodněny. Radní proto žádají po Nově vysvětlení a přímo se ptají, zda to nesouvisí s tím, že Billa a Penny Market, které patří stejnému majiteli, na Nově pravidelně inzerují.

Trestní oznámení na provozovatele nabídkové televize Active TV kvůli podvodu podala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Stanice podle radních v jednom z vydání soutěžního pořadu Sexy výhra deklarovala jinou správnou odpověď, než měla, a znemožnila tak telefonujícím divákům získat slibovanou peněžitou výhru. Je to vůbec poprvé od letošního vzniku Active TV, co vysílací rada sáhla po jiném prostředku než upozornění na porušení zákona nebo pokutě.

Novou moderátorkou hlavní zpravodajské relace televize Nova, Televizních novin, se od tohoto pátku 28. června stane Emma Smetana. Tu diváci Novy znají už z Nočních a Ranních Televizních novin, v nichž se objevuje v roli moderátorky od loňského srpna (tehdy v ranních relacích). Moderování noční zpravodajské relace si Smetana ponechá i nadále, stejně jako práci reportérky, které se věnuje v době, kdy zrovna nemá moderátorskou směnu.


Foto: TV Nova

Emma Smetana se stala novou moderátorkou hlavní zpravodajské relace Televizní noviny na Nově

Ještě větší úspěch, než jsme doufali. Tak by mohla Nova komentovat sledovanost úvodního dílu nového seriálu Doktoři z Počátků, který v úterý nahradil dlouhodobě nejsledovanější novácký seriál Ordinace v růžové zahradě 2. Doktoři z Počátků ale Ordinaci výrazně pokořili: od 20:20 hod. je sledovalo v průměru 2,276 milionu dospělých diváků, což představovalo 55,52 procenta publika. Vysoký podíl si nový seriál udržel i u publika od 15 do 54 let, na které se Nova soustředí především: 54,52 procenta. Bylo to dokonce o deset procentních bodů více, než dosáhly úterní Televizní noviny.

Dvě velké operace, které se neobejdou bez součinnosti statisíců diváků, na pondělí naplánovaly České Radiokomunikace. Obě se týkaly celoplošného multiplexu 2. TV Barrandov v něm celostátně změnil Service Identification (SID), svůj unikátní identifikační kód, podle kterého je označena její programová pozice. Kvůli tomu museli všichni diváci, kteří tuto televizi přijímají pozemní cestou, znovu naladit nebo aktualizovat programovou nabídku dostupnou přes DVB-T. Ještě větší změny ale čekaly na diváky ve východních Čechách a části Libereckého a Středočeského kraje. Ten opustil na vysílači Černá hora kanál 61, který je třeba uvolnit v rámci tzv. první digitální dividendy pro nové mobilní služby, a začal vysílat na novém kanálu 38.

Tým českého vysílání BBC, který na přelomu února a března narychlo složil nový provozovatel této stanice, rozhlasová skupina Lagardere Active ČR, se rozpadá. Ke konci června z něj odchází redaktoři a editoři Ondřej Černý a Petr Nosálek, kteří do února pracovali ve veřejnoprávním zpravodajském Rádiu Česko, které vysílalo na frekvencích BBC a k 28. únoru rozhodnutím generálního ředitele Českého rozhlasu Petra Duhana zaniklo. Výpověď podala i redaktorka BBC Barbora Kreuzerová a překladatelka Zora Neoralová.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 6. 2013 21:49

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+