Více

Nova chce vybrat vlastního provozovatele peoplemetrů do konce srpna

Podle generálního ředitele Novy Jana Andruška stále probíhají zákulisní jednání, která by zachovala jeden jednotný projekt měření televizní sledovanosti v Česku.

Do konce srpna chce nové Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) vybrat vlastního realizátora elektronického měření televizní sledovanosti v České republice, které bude existovat vedle stávajícího peoplemetrového projektu Asociace televizních organizací (ATO). Na dnešním kulatém stolu k budoucnosti měření televizní sledovanosti v tuzemsku, který pořádá server MediaGuru.cz, to v Praze prohlásil generální ředitel televize Nova Jan Andruško.

K TÉMATU: Mediaresearch: tendr Novy na peoplemetry je nedůvěryhodný, nepůjdeme do něj

Nova je jedním ze dvou zakládajících členů SPMS, druhým je největší tuzemská mediální agentura Médea. „Jednáme o vstupu dalších členů, je vyhlášen tendr. Nedokážeme říct, že nové měření bude fungovat od 1. ledna nebo později. Do tendru se už přihlásili všichni významní hráči na trhu kromě společnosti Mediaresearch. Jde o tři významné hráče plus další společnosti, o kterých diskutujeme, zda jsou schopny takovou službu nabídnout. Nechceme nic uspěchat, aby náš panel byl naprosto plnohodnotný,“ řekl Andruško.

ČTĚTE TAKÉ: Nova chce vlastního poskytovatele peoplemetrových dat. Vypsala tendr

„Do konce srpna bychom chtěli vyhodnotit výsledky tendru,“ dodal ředitel Novy, podle něhož o členství v SPMS projevilo zájem hned několik dalších společností, z nichž však nechtěl žádnou jmenovat. Česká televize, která si oficiální cestou vyžádala bližší informace o novém sdružení, jeho stanovy a podklady k vypsanému tendru, podle generálního ředitele Petra Dvořáka na odpověď SPMS stále marně čeká. Andruško potvrdil, že sdružení žádost ČT obdrželo a bude o ní jednat na zítřejším zasedání.

NAPSALI JSME: ATO považuje rozhodnutí Novy zavést vlastní měření sledovanosti za „krok zpět“

„SPMS dopis od ČT dostalo, zítra se jí bude zabývat. Nějaké předběžné stanovisko máme, odpověď dáme začátkem příštího týdne,“ slíbil šéf Novy. Podle ředitele ČT by pro Kavčí hory mohla být data z druhého měření zajímavá, záležet však bude na jejich ceně. „V případě, že bychom dokázali vyhodnotit, že by účast ČT měla v takovém sdružení význam, vstoupili bychom tam,“ zopakoval Dvořák. Mediální agentury považují zavedení druhého měření televizní sledovanosti za problém, vznikne tak druhá „měna“, na kterou se budou muset přepočítávat výkony jednotlivých televizí.

„Z toho, že by se trh nějak rozkýval, máme největší obavy my,“ namítnul šéf Novy Jan Andruško. „Pokud jsme se rozhodli k takovému řešení, měli jsme k tomu vážný důvod. Není přáním nikoho, aby tu byla dvoje řešení. Zákulisní jednání probíhají, můžeme se vrátit k jednomu měření,“ dodal bez bližších informací. SPMS má být podle Andruška financované z příspěvků mediálních agentur a televizí, menší administrativní poplatky by platili i klienti z řad reklamních zadavatelů. „Nyní sdružení z většího dílu financuje Nova,“ přiznal Andruško.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+