Více

Nova chce vlastního poskytovatele peoplemetrových dat. Vypsala tendr

V kauze peoplemetrového měření pro roky 2013 až 2017 nastává zvrat. Televize Nova založila vlastní sdružení, které vypsalo tendr na poskytovatele dat.

Pro někoho možná ne až tak očekávaný průběh dostává kauza peoplemetrového měření, které má provádět v letech 2013 až 2017 opět společnost Mediaresearch. Vítěze tendru jako jediného neuznala televize Nova. Vše nyní s největší pravděpodobností dopadne tak, že tato stanice bude mít vlastního poskytovatele data. V reálu tak budou na českém trhu fungovat paralelně vedle sebe dvě peoplemetrová měření.

GLOSA: Spor o peoplemetry je sporem o zachování pozice televize Nova

Naše pochybnosti ohledně průběhu tendru na nového poskytovatele elektronického měření sledovanosti do dneška nebyly vyřešeny. V Asociaci televizních organizací vznikla patová situace, a protože se nenašel kompromis, iniciovali jsme vznik nového Sdružení pro měření sledovanosti, řekl v rozhovoru pro časopis Týden generální ředitel Novy Jan Andruško. Založení nového sdružení ale podle jeho slov neznamená, že by televize z ATO vystoupila.

K TÉMATU: Nova neuznává podpis nové smlouvy o peoplemetrech, hrozí arbitráží

Andruško v rozhovoru pro Týden dále uvedl, že chce, aby jimi založený subjekt byl otevřený všem hráčům na trhu. To jsou média, mediální agentury a samozřejmě klienti, přiblížil Andruško. Na základě této nové platformy bude vypsán tendr, který bude splňovat nejpřísnější mezinárodní standardy a v rámci tohoto tendru bude opět transparentním a otevřeným způsobem vybrán vítěz, dodal generální ředitel Novy. Andruško odmítl tvrzení, že měření by bylo nekvalitní. Bude prý dbát přísných mezinárodních standardů.

ČTĚTE TAKÉ: Kauza „Peoplemetry“ nekončí. Řeší je Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

Vyjádření šéfa Novy bylo zpečetěno inzerátem, který se dnes objevil v deníku Mlada fronta Dnes. Podle ČTK Sdružení pro měření sledovanosti, jehož partnerem je i agentura Médea, vyhlásilo výběrové řízení na provozovatele elektronického měření sledovanosti televizního vysílání. Zájemci o účast mohou sdružení požádat o zaslání podmínek výběrového řízení do 30. června. Podmínky pak Sdružení pro měření sledovanosti zašle těm uchazečům, kteří jsou způsobilí sledovanost televizního vysílání měřit.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 6. 2012 18:53

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+