Více

Nova a Prima sjednotily hlasitost reklam s vysílanými pořady

Vyhláška, která reguluje hlasitost reklam po stránce legislativní, byla podle předsedkyně vysílací rady Kateřiny Kalistové předložena do mezirezortního připomínkového řízení.

Nejen Česká televize, ale už i dvě největší komerční skupiny u nás vyvážily hlasitost pořadů a reklam tak, jak jim to nařizuje zákon. Podle nich se ale nakonec tato regulace ukázala politiky jako zbytečná. Ukazuje se, že zákonná regulace nebyla nutná. Zpracovatelé reklamních spotů zaujali vstřícný postoj a vyrábějí již nyní zvukový mix reklamních spotů podle doporučení Evropské vysílací unie EBU R128, uvedl pro ČTK Filip Budák z PR oddělení společnosti FTV Prima.

K TÉMATU: Diváci si mohou oddechnout. Prezident Klaus podepsal zákon týkající se ztišení reklamy

Podle Marie Fianové z PR oddělení Novy už mediální skupina vydala soubor technických parametrů, který dodala zadavatelům reklam. Technické podmínky určují zadavatelům přesná pravidla pro dodávání reklamních spotů. Tyto podmínky aplikujeme také na pořady, které od 1. ledna 2013 vyrábíme. U ostatních pořadů se úprava hlasitosti provádí automaticky pomocí audioprocesoru, konstatovala při této příležitosti Fianová.

ČTĚTE TAKÉ: Senátoři schválili snížení hlasitosti reklam v televizi. Novela čeká na podpis prezidenta

Jak uvedla ČTK, novela zákona o provozování televizního vysílání, kterou loni v listopadu podepsal prezident Václav Klaus, se dotýká jen komerčních televizních stanic. O tom, jak celý proces probíhal v České televize, referoval server DigiZone.cz v podrobném rozhovoru s tehdejším technickým ředitelem veřejnoprávního média Rudolfem Popem. Vyhláška, která hlasitost reklamy reguluje ze strany zákona, je podle předsedkyně vysílací rady (RRTV) Kateřiny Kalistové nyní předložena do mezirezortního připomínkového řízení.

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 2. 2013 14:44

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+