Více

Nova a Prima minulý týden posilovaly na úkor ČT 1 a malých televizí

UVNITŘ GRAF A TABULKA SLEDOVANOSTI Nejlepšího výsledku za poslední dva měsíce dosáhla minulý týden v průměrném denním podílu na divácích televize Prima. Pozadu nezůstala ani Nova, která vykázala nejlepší výsledek za posledních pět týdnů. Obě největší komerční televize posilovaly na úkor prvního programu veřejnoprávní České televize a malých kabelových a satelitních programů.

Skokanem týdne ve sledovanosti je bezesporu televize Prima. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 18,46 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,62 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavím vysílacím čase mezi 19 a 23 hodinou dosáhla Prima průměrného denního podílu 18,85 procenta. Program Prima Cool sledovalo po celý den v průměru 1,06 dospělého publika (o dvě setiny procentního bodu více než minule), během prime time jeho podíl klesl na 0,81 procenta.

Hlavní program Novy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 35,09 procenta dospělého publika, což je o 0,68 procenta více než minule. V hlavním vysílacím čase si ale Nova o tolik nepolepšila, dosáhla průměrného podílu 37,70 procenta. Polepšil si také filmový kanál Nova Cinema: v celodenních číslech z 1,81 na 1,83 procenta, v hlavním vysílacím čase ho sledovalo v průměru 1,75 procenta dospělého publika.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

České televizi se minulý týden tolik nedařilo. Tedy především jejím „analogovým“ programům. Celodenní podíl ČT 1 klesl o 1,01 procentního bodu na 19,68 procenta, v hlavním vysílacím čase pak Jedničku sledovalo v průměru 21,83 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televize. ČT 2 dosáhla celodenního podílu 5,47 procenta, což je o 0,10 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech pak průměrný denní podíl Dvojky ještě klesl na 4,60 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Digitálním kanálům ČT se naopak dařilo. Sportovní kanál ČT 4 sledovalo po celý den v průměru 1,46 procenta dospělého publika (o 0,37 procentního bodu více než v předminulém týdnu), ve večerních časech jeho průměrný podíl ještě stoupl na 1,76 procenta. Zpravodajský kanál ČT 24 dosáhl celodenního podílu 1,93 procenta, o sedm setin procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase dosáhla ČT 24 průměrného denního podílu 1,33 procenta.

Mírný pokles sledovanosti zaznamenala v minulém týdnu plnoformátová digitální televize Barrandov. Po celý den ji sledovalo v průměru 2,85 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o devět setin procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin průměrný denní podíl TV Barrandov klesl na 1,97 procenta.

Výraznější pokles zájmu diváků se dotkl malých kabelových a satelitních televizí. Minulý týden tyto programy dosáhly souhrnného celodenního podílu 12,17 procenta, což je o 0,58 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time jejich podíl klesl pod hranici deseti procent, konkrétně na hodnotu 9,39 procenta.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+