Více

Nova a Markíza International? CET 21 jimi chce zabít dvě mouchy jednou ranou

CME dohání slovenskou Jojku, která už něco podobného podnikla se svým filmovým kanálem Joj Cinema. Jde o to, jak ještě více monetizovat obsah, který už televize tak jako tak mají k dispozici.

Monetizace, monetizace a zase monetizace

Rozšířit si prostor pro reklamní čas, zamezit nelegálnímu šíření oblíbeného hlavního kanálu na druhé straně hranice bývalé československé federace a „zkasírovat“ operátory placených televizních služeb – to je v kostce důvod, proč tento týden mediální skupina CME ohlásila přípravu nových televizních stanic Nova International (určené pro slovenský trh) a Markíza International (pro český trh). Dosud totiž nebylo možné bezplatné programy Novy na Slovensku a Markízy v Česku legálně sledovat, pokud k tomu jejich provozovatel nedal souhlas. I přesto některé kabelové a satelitní společnosti Novu na Slovensku a Markízu v Česku šíří a CME z toho nemá žádný užitek. Spíše naopak: nejsilnější televizní stanice na obou trzích si navzájem ubírají diváky.

widgety

Nyní, když Nova vysílá nějaký drahý film dříve, dívají se lidé (na Slovensku) na Novu, a když pak film vysílá Markíza o měsíc později, má malou sledovanost = malý výnos z reklamy, popisuje situaci Jaromír Glisník, manažer společnosti M7 Group, která v obou zemích provozuje největší satelitní službu Skylink. Nova ale ze sledovanosti dosažené na Slovensku nic nemá, protože ji neměří a nepřipočítává k datům z českých peoplemetrů. Reklamní kampaně, které na ní odsledují slovenští diváci, tak klienti dostávají jako takový bonus navíc zdarma, aniž by to Nova mohla nějak ovlivnit – to by bylo možné pouze v případě, kdy by důsledně zkontrolovala všechny operátory televizních služeb na Slovensku a pod pohrůžkou právních kroků je donutila svoje programy vyřadit.

 

Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Ještě nevíme, zda Markízu International a Novu International zařadíme, od diváků nemáme poptávku, říká manažer majitele Skylinku Jaromír Glisník

Co s přeshraničním překryvem DVB-T?

Pokračování článku čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+